Lyckad nålsättning och bilder av hjärnan.

Meeen så skönt det kändes att bara kliva ut genom porten i morse och in i taxin för sjukresan till sjukhuset. Snabbt och lätt gick allt och jag var inte ens andfådd när jag kom fram till röngtenavdelningen.
 
Och så var det, det där med nålen i porten då. Röntgensköterskan Jonas var förberedd och antagligen lite spänd och den här gången fick jag sitta upp när han stack. Och minsann funkade det inte alldeles utmärkt. Jonas blev så glad och han sa att den där framgången skulle han leva på hela dagen. Tänk att det är så lätt att göra vårdpersonal glad en stund.
 
Undersökningen genomfördes, jag klädde på mig och gick sedan till Sara. Innan hon skjutsade hem mig stannade vi till på ICA för att handla några saker. Dagen hade börjat så bra så jag köpte oss var sin trisslott, men där var turen slut. Ingen vinst. Den kanske kommer senare, när jag får beskedet om hur fotograferingen avlöpt.
 
Hemma igen var det vila som gällde. Inte för att jag var direkt slutkörd eller så, utan mest för att inte bli det. Och det är faktiskt mentalt jobbigt och tröttande med de här undersökningarna och funderingarna som sen börjar snurra runt i skallen.
 
 
Susanne
2013-01-28 @ 17:22:45

Då håller jag tummarna för ett bra resultat av rötgen !!

GeddFish
2013-01-28 @ 18:24:22
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com/

Lilla du, jag läser din blogg jämt men kommenterar inte så ofta. Du tog upp om Elisabeth i ett tidigare inlägg och jag tänker också ofta på henne, precis som jag tänker på min man och hur han hade det.

Det är ett liv - som min man sade - som sjukhusets fånge - men man får vara glad åt den hjälp som erbjuds. Många fall slutar lyckligt.

Jag håller tummarna för din CT-röntgen, och nu slänger jag på mig ytterkläderna och cyklar bort till Gospelkören för övning. Sådant är inte självklart.
Varma kramar, Gerd♥♥♥

Svar: Tack för din kommentar, Gerd. Cykling? Nja, hos mig är det för mycket snö.Sjukhusets fånge. Så bra beskrivet. Men ibland tänker jag att det är skönt att lämna över sig i doktorns oftast så skickliga händer när jag nu inte kan göra nåt själv. Kram och pedala försiktigt.
Sister Moonshine

BP
2013-01-28 @ 21:39:05
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/

Ja det är en fruktansvärt mental stress under tiden tills man får svaret. Även det känner jag mycket väl igen. Å som "utomstående" kan man inte göra ett dugg för att hjälpa till heller.
Hoppas bara att du får ett snabbt svar igen. Det är ju iaf fördelen hos dig att du inte behöver oroa dig i flera veckor som det är på KS.

Svar: Nej, jag är tacksam för den korta väntetiden. Och det mesta beror på en enda person. Dr Nisse.
Sister Moonshine

Maggan
2013-01-29 @ 11:23:27

Hej...jag håller tummarna för dig så att resultatet blir bra. Trisslotter...hur många gånger tror man inte att nu är det min tur, men aldrig. Det verkar omöjligt. Fast, jag vet inte, om man blir lyckligare av så mycket pengar. Lagom är bäst, men jag skulle skänka till behövande och olika fonder. Må så bra och hoppas allt går bra nu...Kram Maggan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0