Lasagne mot kalla fötter?

- 20 grader ute, och då klarar inte elementen att få till den temperatur jag helst vill ha inomhus. Trots mössa, scarf och lurviga tofflor känner jag mig frusen. Fast det är ju såklart den utrustning jag alltid har ... Oavsett utomhustemp.
 
En sån tur att jag inte har ärenden idag som gör att jag måste ut i kylan till en buss eller så, utan att jag kan stanna inomhus och mysa. Och då kom jag på att jag tänkt göra lasagne. Govärmen vid spisen och ugnen borde ju få upp hettan i både kroppen och rummen föreställer jag mig. Sagt och gjort. 
 
 
 
Det blev både gott och varmt, kan jag berätta. Mums!
 
 
Lotta F
2013-01-17 @ 16:40:09


Det ser jättegott ut med Lasagne, mums. Tänd lite ljus så får du lite mer värme. Det är bistert nu, men så vackert med allt det vita.

Skickar dig en extra värmande kram med tanke på din mamma.
Kram Lotta F

Svar: Det var omtänksamt Lotta, mamma är piggare idag. Kram.
Sister Moonshine

Britt-Marie Sjöberg
2013-01-17 @ 20:17:16

Kan meddela att vi har -33,8 men det är torr luft iaf så mindre förfärligt tack vare det...men det räcker till.Tur vi har välfungerande vedvärme1
Så roligt med lasagne bild o att du gjort den själv för det vill jag ju tolka som att du mår o orkar bättre.Hälsn/Brittis

Svar: - 33!!! Då stannar du väl inomhus?!
Jag mår rätt bra nu faktiskt. Men orken sinar snabbt så det är smart att göra en stor form mat att värma mindre portioner av allt eftersom. Den blev väldigt god måste jag säga, trots att jag inte hade någon vitlök hemma. Jag tog en extra gul lök istället
Sister Moonshine

Maggan
2013-01-17 @ 20:36:42

Hej! Jag har också gjort lasagne idag men den blev inte alls lika fin som din. Vad har du för knep? Jag gjorde en vegetarisk med auberginer och färska champinjoner. Sås av crème fraiche och mozzarella överst, men den blev inte så saftig som jag tänkt utan torr överst. Har du tomatsås överst? Lite om recept...Och så är jag glad att du känner dig piggare igen....jag har duntofflor på fötterna, varma o jättegoa. Kram Maggan

Svar: Som vanligt följer jag inget recept, men det ska vara gott om krossade tomater och så vitsås såklart. Den här gången blev det tomatsås överst men jag vet att det egentligen är godast med vitsås med mycket ost på toppen. Gärna lagrad grevé eller annan starkare ost. De vegetariska brukar också bli goda. Det gemensamma måste vara mängden tomatsås. Annars blir det torrt. Åh, vad skönt med duntofflor! Jag kämpar på med mina gammtofflor och väntar på rean ;) Kram
Sister Moonshine




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0