Dagarna är som ett pussel.

Jag känner styrkan återvända dag för dag och det är en helskön känsla. Att jag igår hade lust att äta räkor, ost och bröd och dricka ett glas julmust ser jag som ett tecken på att mitt vardagsjag är hemma igen. Det behövs verkligen inte mycket för att livsglädje och lust ska infinna sig och få en att orka le igen.
 
Det var dags för tvättstugan idag, men alla sysslor, även de allra enklaste, delas upp av vila för att inte bryta ner mig alldeles. Att duscha gör mig så svettig att jag måste ta en paus innan jag klär på mig och det är nästan så att jag måste tvätta mig igen av ansträngningen. Byte av sängkläder kan innebära att jag byter lakan och sen sätter mig en stund vid datorn för att hämta andan innan jag tar itu med örngott och påslakan. Rensning av katt-toa och uppsopning av sand från golvet ger sån hjärtklappning att jag måste vänta innan jag gör nåt annat. Men det är OK. Dels har jag ju ingen brådis utan hela dagarna på mig att utföra mina sysslor och när jag tänker på att det här sättet att arbeta gör att jag orkar mera så måste det ju bli så.
 
Och nu, som sagt, känner jag glädjen över att äntligen komma igen och då är allting bra. Allt!
 
Jag slänger väl in den här gamla klichén också då, som slutord på inlägget ... Carpe diem!
 
 
Monica
2013-01-14 @ 21:29:33

Det må vara en kliché, men visst är det så livet ser ut ibland - carpe diem. Jag tycker att det låter som att du är på - god - väg att återerövra ditt liv, så jag gläds med dig. Själv hoppas jag på att hitta ett liv som åtminstone kan anses normalt. Det är tur att vi inte vet i förväg vad som finns i beredskap åt oss!

Allt gott önskar jag dig, dina döttrar och din(a) katt(er). Har du mer än en katt?

Hälsningar

Monica

P.S. Skall försöka fixa ny gräddad gröt till dig. Som inte blir grön eller ullig.

Svar: Jag delar hem med Tarzan och Kitty, två katter alltså. Angående brödet ... du är bara alltför snäll. Spännande att få smaka såklart!
Sister Moonshine

Monica
2013-01-14 @ 22:23:12

Bor i Luleå, så den gräddade gröten blir inte aktuell innan jag åker till Haparanda/Torneå.

Eftersom IKEA numera finns i Haparanda, kan man anta att det blir en utflykt för mig och väninnorna när det blivit lite ljusare. Haparanda lockar även med en riktigt fin antikbutik. Kanske måste jag titta in även där - gillar gamla lampor (dock icke gammalt bröd).

/M

Svar: Nej, gammalt bröd är nog ingen hit ens i antikbutiker ...
Sister Moonshine

Agneta
2013-01-14 @ 22:35:11

Skönt att höra att orken kommit tillbaka. Kram!

BP
2013-01-14 @ 22:59:24
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/

Just det - carpe diem - mitt motto i alla lägen!

Cheeky Malin
2013-01-15 @ 06:10:42
URL: http://cheekymalin2.blogspot.se/

Härligt att höra!

/Malin :)

Lotta F
2013-01-15 @ 18:33:36


Vad bra att du försöker att inte leka "superwoman" just nu, ibland får man ta det lite lugnare. Tänk att ett steg i taget framåt, så blir det till slut klart ändå.

Kram Lotta F

Carina
2013-01-16 @ 17:53:14
URL: http://www.idagtankerjagpa.wordpress.com

Vad härligt att höra att det går åt rätt håll. Och underbart att känna när krafterna återvänder. Heja!!
Kram Carina

Småländskan
2013-01-16 @ 19:18:18

Du skriver så fint, så otroligt fint. Du kämpar, du är optimistisk, du har gett dig f-n på att fixa detta! Vilken styrka, vilket go du har.. jag avundas dig. Och jag hoppas, jag önskar att jag får se dig länge, länge här.
Som en parentes kan jag berätta, att jag läser dig varenda dag,men jag blev lite konfunderad efter ditt svar på min första kommentar hos dig. Det stod att e-postadressen inte skulle publiceras, ändå svarade du mig på just den.
Det gör inget, jag har inget att hemlighålla. Men när jag kommenterar heter jag "Småländskan".
Ger dig massor av styrkekramar och är helt övertygad att du kommer att fixa detta, du som är den mest positiva person jag "följer".
Kramar i massor...

Svar: Jo, jag tackar ... så många fina ord. *rodnar* Jag hoppas också att få skriva länge än. Kul är det och jag har ju så mycket att säga. Men du, mailadressen ska inte synas för andra än för mig. Stämmer inte det så beklagar jag. Massor med kramar i retur.
Sister Moonshine




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0