CT-thorax.

De ringde från röntgen. Aj då, hann jag tänka, nu är det inställt eller dubbelbokat eller nåt. Men så var det inte. Sköterskan frågade om jag kunde tänka sig att hasta förbi dagvården och få nålen satt i porten innan jag kom till röntgen.
- Det har ju krånglat en del med porten och det är ju för DIN skull betonade röntgensköterskan och jag tror att vi pratade om det här när du var här sist.
- Ja, det går bra, sa jag. Men det stod i kallelsen att jag bara skulle dricka en liter vatten.
- Jamen ... fortsatte sköterskan ihärdigt ... och så fortsatte hon att förklara.
- Jag gört, suckade jag och avbröt henne, jag kommer så fort jag kan.
 
Sköterskan skulle förvarna dagvården och för mig innebär det att jag får ta en tidigare buss och skynda mig mellan byggnaderna fast skynda mig är det sista jag klarar av. Det blir som det blir.
 
 
Elisabeth
2013-01-23 @ 13:08:44

Tycker att sköterskan kunde sätta in nålen men det kanske är läkare som gör sånt. Så järnvägars jobbigt att springa mellan byggnader, tycker personalen borde vara mer insatt särskilt för dig sister som har det tufft.
Hoppas det går bra kramar från Elisabeth

Svar: Nä, nåt sånt gör inte läkarna. Det är sköterskorna på dagvården som är erfarna på portar och portnålar som fick hjälpa till nu. Röntgensköterskorna har inte alls samma vana och lyckas inte alltid, särskilt som min port har krånglat den senaste tiden.
Sister Moonshine




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0