Senil?

Jag vet inte hur det kommer sig, om metastaserna sitter på ett olämpligare ställe i hjärnan än tidigare, eller om det är en överbelastning av systemet  just nu och att det kommer att gå över. Jag upplever mig vara virrig, vet inte vad det är för dag, jag har kort stubin, har svårt att finna ord för att förklara och berätta det allra enklaste och, bara det, jag har svårare att komma ihåg hur hanterar mobiltelefonen Jag trycker på mobilens knappar, gång efter annan, men fattar ingenting av vad jag gör. Riktigt senil verkar jag vara, och det skrämmer mig.
 
Nu drömmer jag om när operationen är över och jag får vänta på resultatet. Bara att märka hur svullnaden går ner kommer att bli en lättnad och när det blir lättare att röra sig. Härligt! Men det är ju bara drömmar än så länge.
 
 
"Kinna"
2013-02-10 @ 22:05:53

Det är inte säkert att det beror på metastaserna att inte hjärnan hänger med. Jag har märkt att när jag är riktigt trött, så upplever jag det du gör.

Gun
2013-02-10 @ 22:06:08

Känner igen symptomena från då jag själv hade "överbelastning av systemet" - så vi skall tro symptomena beror på det! Sköt om dej - kramar!

BP
2013-02-10 @ 23:00:51
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/

Hur ska jag säga det utan att skrämma eller såra dig. Det är väldigt svårt faktiskt och jag vet ju inte hur du uppfattar min "reaktion" i form av denna kommentar.
Jag gör ett försök, även om maken säger att jag ska låta bli.
Allt jag skriver här är ju baserat på mina erfarenheter med bästaste vännen N. Tumörer i hjärnan har en förmåga att yttra sig precis som du beskriver. Att veta vad man ska säga, men inte få fram det. N slutade prata ett tag, då han tyckte det var så pinsamt. Kort stubin - ååååh ja, det kommer jag mycket väl ihåg. Men han öa band på sig och kämpade med att vara lugn - han hade ju två barn så...
Det enda av det du skriver som N inte hade var att hantera mobilen. Det tog visserligen betydligt längre tid att messa, skriva något i anteckningarna eller mejla, men det var det sista han gav upp. Han brukade klaga över att ett mejl på två rader tog honom 20 sekunder att skriva förut men tog en halvtimme då.
N hade också svullna ben. Ingen sko passade längre, men i hans fall var det p g a kortisonet sa läkarna och de gjorde ingenting åt det.
Nu ska du ju få operationen för att få ner svullnaden i benen. Men vad görs åt metastaserna?

Inga
2013-02-11 @ 14:15:57

Det händer mig ungefär samma saker när jag är ordentligt stressad. Jag kan tro att du också är det just nu.

Elisabeth
2013-02-11 @ 16:50:49

Hej sister som vanligt tycker jag att det bästa är att fråga läkaren som har kunskapen. Alla dessa symptom har nog alla mer eller mindre men kanske inte samtidigt. Tycker det har varit extra mycket ett tag nu så ställ doktorn mot väggen.
Mer hjälp hemma, men förstår om du inte vill för helst vill man klara allt själv.Du är tålmodig och tappar det nu och då och inget konstigt med det.
Jag drar mig alltid för att be om hjälp men måste ändå ibland tyvärr. Hoppas på bättre mående för dig
kram från Elisabeth i Luleå

Vera
2013-02-11 @ 17:30:05

Fast du skriver ju fullständigt glasklart! Skickar en lång varm mjuk kram! Å en liten puss på det. :)

Svar: Ja, tack och lov går det lättare att skriva än an att prata. Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan bloggeriet som kommit att bli min storaa hobby.
Sister Moonshine

Inga
2013-02-26 @ 09:24:43

Tänker på dig och undrar hur du mår!
Varm kram till dig.
Inga




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0