Liebster award.

Katta, med bloggen Day by Day, vill ge mig denna LIEBSTER AWARD, och att jag svarar på ett antal frågor. Det är svårt det här, men kanske leder det till att man får veta nåt nytt om mig. Om man nu vill det. Ännu svårare är att jag förväntas bolla intervjun vidare till fem andra bloggare. Det återstår att se om jag fixar det. Kanske längre fram. Jag börjar med att i alla fall svara på undringarna.

 

Drömresa? Thailand, tror jag. Egentligen är det väl roligare och mer givande att besöka nya platser i världen, men jag har mycket kvar att uppleva i Thailand, så dit vill jag gärna åka igen. Eller till Sydamerika. Eller till Rom.

Favoritsysselsättning? Hm. Att umgås med mina döttrar och vänner. Fotografera och skriva. Kramas med katterna. Pyssla med mina krukväxter. Sova. Fniss.

Hur många gånger går du in på Facebook per dag? Här tvekar jag. Jag vet inte. Men det beror mest på att jag haft krångel med FB och att det "hängt sig" och att jag tvingats stänga och logga in igen och igen. Det räknas väl inte. Annars skulle jag tro ... en gång, två eller tre kanske. Jag är inte så aktiv.

Vad önskar du dig i julklapp? Doftljus, tofflor, en god lotion ... Jag tycker om paket och små omtänksamma och personliga gåvor är alltid uppskattade.

Favoritmat på julbordet? Skinka, mammas stekta inlagda strömming, gravad lax ...

Drömyrke? Undersköterska eller lärare.

Favorittidning/magasin? Ingen aning. Facktidningar om foto?

Favoritplats i Sverige? Hemma. Hemma är bäst. Längtar alltid hem när jag är borta.

Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost? Det måste bli svensk husmanskost. I längden är det det godaste. Men thaimat eller asiatisk mat är annars favoriten.

Favoritdesigner? Hm. När det gäller kläder då eller? Ingen aning. Gillar Ulrika Hydman Vallien, Carolina Gynning. De är ju även konstnärer.

Vad gör dig lycklig en måndag? Det är nog det som gör mig lycklig alla dagar. När döttrarna har det bra. När katterna kryper intill. När jag känner mig stark och pigg. När det är soligt.

Vad driver dig att skriva blogg varje dag? Jag skriver inte varje dag. Men det som får mig att skriva rent allmänt, är när jag har något att säga. Och det är ju ofta och nästan varje dag.

Om du fick välja själv, var skulle du då vilja bo? Jag vill bo i min hemstad, troligen där jag bor nu.

Stadsbrutta eller lanttös? En trevlig mix vill jag tro.

Vilken är din största tillgång enligt dig själv?  Ja du, svårt. Min envishet. Att jag inte ger upp. Den har tagit mig långt, min envishet.

Vilken är din största tillgång enligt andra tror du? Svårt att svara på det också. Att jag är ärlig kanske.  Och att man kan lita på mig.

Favoritmat? Pasta, ris och kyckling eller lax eller ... jag har många favoriter. Jag tycker mycket om mat när jag mår bra.

Har du någon kändis du är inspirerad av? Njaeä.

Tror du på tankens kraft? Jag tror att det viktigt vilken inställning man har till sitt öde. Ja.

Var vill du åka på semester nästa gång? Jag gjorde min resa till Köpenhamn med döttrarna och har ingen ny plan. Jobbar på det ...

Vad är lyx för dig? Att må bra. Lugn och ro och harmoni och att få känna mig trygg.

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0