Är min tid ute nu?

Hur är det man säger? Är det TRE saker under en kort tid som ska krångla eller gå sönder för att ordstävet ska stämma?





Jag menar ... Den första saken var ju dammsugaren ... eller den där lilla blå saken då ... som gick sönder. Dammsugaren fungerar som den ska nu, efter filterbyte, grundlig rengöring och byte av blå plastdetalj. Puh! Det var nummer ett.

Och så nummer två av de tre. Nu är det väggklockan i köket som failar. När jag såg att tiden inte stämde med de andra uren i hemmet och att sekundvisaren stod och hoppade på samma ställe utan att komma vidare, var min första åtgärd att byta batteri i den. Som man brukar. Men inte hjälpte det inte. Att testa med ännu ett annat nytt batteri var inte heller någon lösning. Det kan ju faktiskt vara något fel även på ett batteri. Nope. Vad nu? Har den gamla billiga plastklockan somnat in till slut? Inte så överraskande i och för sig. Men, ändå.

Symbolik dök upp i mitt huvud utan att jag ville det. Är min tid ute nu? Eller handlar det om det motsatta? Kommer jag att köpa mig ett nytt väggur sprängfyllt med nya sekunder, minuter och timmar till nya upplevelser? Får man välja?

Åter till inläggets första av flera frågor. Vad är det för TREDJE pryl som ska gå sönder nu då?

Ha! Eureka! Jag kom på det. Den tredje grejen har ju redan gått sönder! Eller kronologiskt var det faktiskt den FÖRSTA! Glödlampan höger bak på bilen har mörknat och måste bytas. Javisst ja! Jamen, det här går ju bra. En ny köksklocka nu bara då, att hänga på den vanliga platsen. Annars kommer jag att vrida nacken ur led i mina försök att hålla koll på alla de tusentals miljoners miljarders minuter som är kvar av mitt liv.

GeddFish
2012-05-31 @ 10:45:31
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com/

Det var ju ett "klockrent" inlägg!

Här skriver jag om Sigges klocka som bara drösade ner från väggen igår kväll.

En annan bloggerska skriver om att "klockan är svår att påverka"......

Nu drar jag strax på mig vandringsskorna. Kram, köp dig ny batteritid♥♥♥

Hasse A Norge
2012-05-31 @ 10:51:57
URL: http://08-i-exil.blogspot.com/

Morrn.



Du är inte färdig bara för att klockan har sagt upp sig.

Glödlampor är "förbrukningsvara", inget att fästa sej vid.

Dammsugaren funkar, eller hur?

Dej kommer dom också att fixa, det är i alla fall många som tror och hoppas på det, vad tror du själv?

Krya på dej.

Hasse A Norge





Cheeky Malin
2012-05-31 @ 11:31:43
URL: http://cheekymalin2.blogspot.se/

Håller med Hasse! Fäst dig inte vid glödlampor (mina verkar ge sig samtidigt varje gång) och batteridrivna klockor. Jag tyckte min dammsugare var slö och tittade in på en BOLLIKNANDE påse. Ska man byta dem också? ;)



Kram!!

Elisabeth
2012-05-31 @ 14:25:42

Ja, så har det alltid varit att allt går sönder samtidigt. Glödlampor är ett gissel, ständigt trasiga.Vi lever ju i slit och släng, meningen är att konsumera. Hoppas i alla fall att du mår någotsånär efter den tuffa gårdagen. Kram från Elisabeth.

Lotta F
2012-05-31 @ 16:08:37

Här brukar det hända 3 saker i följd jämt, så innan dess kan man inte andas ut ;-)

Kul att höra att du är uppe och rör på dig lite idag, var glad att du fortfarande får vara med om vardagliga trivaliteter ♥



Kram Lotta F

Anna
2012-05-31 @ 17:24:23

Ny klocka så tickar det på med massor av tid i det fortsatta livet.

Men vad du får ihop det med små finurliga tankar.

Du är härlig att läsa.

Kramar Anna

Beate
2012-05-31 @ 21:27:43
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/

Galghumor när den är som bäst skulle jag vilja säga:-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0