Sån är jag.

Jag tror nog att jag vet att jag tagit i onödigt mycket nu. Har dammsugit hela lägenheten, fast jag bestämt mig för att dela upp jobbet på flera tillfällen. Har städat och rensat i några skåp och lådor fast det inte var särskilt ostädat eller behov av det. Har burit flera kassar skräp och återvinning till "sophuset". Har bytt sängkläder och tvättat en maskin.
 
Allt detta för att jag kände att jag hade lust och för att jag orkar just nu. Dumt dumt dumt. Jag vet. För det kan innebära att jag har ont eller mår sämre i morgon när jag ska träffa Emma. Men så där gör jag. Jag känner energin och rastlösheten i kroppen och bara MÅSTE göra nåt. Det kryper i kroppen och jag känner mig lyckligt och stark och nästan som förr i världen. Det är bara sån jag är.
 
 
Anne-Marie
2012-12-18 @ 19:51:54

Hej ! Känner precis som dig. När jag har energi är det så mycket jag vill göra. Sen efter 3-4 dagar så kommer jag inte upp ur sängen utan blir kvar där som en pannkaka hela dagen.
Din vita fudge såg så god ut. Vill du dela med dig av receptet ?
Kram

Svar: Receptet har jag fått av Katta, som hittade det hos Baktokig.blogg.se. Äras den som äras bör. Ser att hon nu även gjort kaffefudge och saffransfudge. Mitt lilla bidrag i sammanhanget är det rivna limeskalet. Det är allt. Smältande gott är det iaf.
Sister Moonshine

"Kinna"
2012-12-18 @ 21:41:57

Det där känner jag igen. Precis som om jag hade skrivit det själv.

Elisabeth
2012-12-19 @ 07:19:54

Jag kan också bli sådär rastlös och måste sätta igång med en massa städaktiviter, sen går luften ur och jag ledsnar. Det är som om man inte har rätt till att slöa förrän man gjort rätt för sig.
Ska iaf.göra köttbullar idag. Fick ett nytt gammeldags recept av en matmamma.
6 hg färs
2 dl grädde
2 formbröd
2 mosade kokta potatisar
1 lök
2 äggulor
2 rågade tsk salt
2 tsk grovmalen svartpeppar.
Smaka av att du känner kryddningen.
I ugnen ca 25 min 225 grader
eller stekpannan om man vill.
Elisabeth

Svar: Jag gör sällan köttbullar, däremot är jag berömd i hela min värld för mina läckra köttfärsbiffar. Att smaka av köttblandningen klarar jag inte av. Rått kött går inte ner. Jag har lärt mig under åren hur mycket jag behöver krydda. Tack för tipset iaf.
Sister Moonshine

Elisabeth
2012-12-19 @ 16:53:47

Snälla kan jag få biffreceptet, har älgfärs i frysen?

Svar: Det finns inget recept! Bara i mitt huvud. Precis som när gammelmormor bakade eller lagade mat är måtten på en höft. Men, OK, jag ska försöka. Jag gör ett blogginlägg av det.
Sister Moonshine




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0