Jul hos syrran.

 
Julafton firades i lugn och julefrid och helt i min smak. God mat, som alltid när syrran bjuder, bra musik med Janne som "DJ" och trevligt sällskap dessutom. Sara, Christer, Emma, mamma, och årets värdpar syrran med make. Att båda mina döttrar var hemmavid och firade julen med mig, var extra saffran i brödet och russinet i bullen. Senare kom även Daniel, Therese och sötnosen Hajen.
 
 
     
 
Mamma tar en klick blana på sin tallrik. Det fanns också flera sorters sill och strömming, skinka, kalvsylta, sillsallad, lax, Janssons, ostar, bröd, köttbullar ... ja, allt du kan tänkas vilja ha på ett julbord. Jag tog till och med en snaps i år. Det hör inte till vanligheterna, men smakade riktigt gott på nåt vis.
 
 
    
 
Några av klapparna. Vi brukar, lite halvhemligt så där, lotta fram en mottagare att köpa julklappar till och till ett bestämt väre och på så sätt får alla (minst) ett paket att öppna. Det är en bra överenskommelse för att slippa dyra och många inköp, men ändå kan jag inte låta bli att köpa några extra och även till mig själv. Ja, så knäppig är jag.
 
 
    
 
Mamma ser ut att uppskatta rimmet på klappen jag köpt till henne.
 
 
 
Det var inga förväntansfulla barn med tindrande ögon med på min julafton i år. Det hade ju varit det allra mysigaste. Jag kommer istället att träffa dem på annandagen och det får bli bra det också. Och trots det lugna vuxenfirandet var jag ordentligt trött innan vi åkte hemåt vid 22-tiden. Väl hemma kunde Emma och jag varva ner med var sin kopp av det goda teet jag fick i julklapp och nöjda avslutade vi julafton 2012.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0