Fallfrukt?

När jag var klar med behandlingen promenerade jag ner mot stan. Det var plogat nu, och här och där fanns såna här områden som är extra hala av traktorskopan som skrapat bort snön. Jag gick just och tänkte att "nu måste jag gå försiktigt här så jag inte trillar" och så är det precis vad jag gör. Jag snurrar runt på stället och landar på mitt vänstra knä och låg sedan och sprattlade på trottoaren som en fisk på torra land.
 
Jag kom inte upp. Det gick bara inte utan något att ta tag i, benmusklerna orkar inte och väskan for åt ett håll och påsen åt ett annat och mittemellan låg jag. En bil stannade alldeles intill och en kvinna kom springande för att hjälpa mig. Jag sa att jag var OK och hon såg till att jag kom på fötter och hon hade en röst och ett tonfall och en myndighet som skvallrade att hon kanske jobbar inom vården. Hon åkte iväg i bilen när hon såg att jag inte var skadad.
 
Attans också att jag är så ... ramlig.
 
 
Britt-Marie Sjöberg
2012-12-28 @ 20:10:48

Hej igen!
Tur att din vurpa inte slutade värre iaf!
Måste bara berätta om min i särklass bästa vinterinvestering:ICEBUGS!!!! Super bra sko med inbygdda...nästan som bildubbar! Man går säkert som på torr asfalt,helt otroligt.

Skon finns i olika varianter fr promenad till känggtyp- Jag köpte den senare varianten som oxå är en varm sko,priset för den var 1600kr. Först blev jag snål men besinnade mig och slog till.Bröt fotleden och underbenet när jag ramlade på en isfläck för något år sedan,fick foten under mig o satte mig på den...1600kr är inga pengar om man kan undvika sånt!

Ha det gott hälsar Britt-Marie- Brittis!

Beate
2012-12-28 @ 20:40:39
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/

Join the gang! Jag gick nämligen också omkull idag och landade mellan två stressade kundvagnar på parkeringen. Ja inte varuvagnarna utan deras "förare".
Jag kom väl upp okej, men svor på mig själv att jag inte hade tagit på mina livsräddare - Icebugsen.
Å killens kommentar: "Satans va' halt det måste ha varit" hade jag ju kunnat konstatera några sekunder innan.
Jag landade på rumpan, du landade på ditt knä. Vi kan väl jämföra våra blåmärken imorgon;-)

PS. Tur att du inte skadade dig. DS.

Elisabeth
2012-12-28 @ 20:45:13

Hade du inga broddar på skorna, det är ett måste?
Du får vara glad att du inte bröt av några ben.
Hälsningar från en paltmora som lagat palt till 9 personer, är helt slut nu.

Birgitta
2012-12-28 @ 23:18:05

I dessa tider är du inte ensam om att vara ramlig...och tänk att det går så fort, plötsligt bara ligger man där och fattar inte hur det gick till. Tur att du inte skadade dig, men det blir kanske en blåning och lite ömhet. Skönt att en vänlig människa kom till undsättning!

Marja
2012-12-29 @ 01:07:39
URL: http://blogg.vk.se/marja

Vilken tur att du inte slog dig illa. Några vackra blåmärken lär du väl få dras med.
Så här års har jag alltid broddarna på mig, för jag har gjort den där vurpan alldeles för många gånger. Om du inte har broddar redan rekommenderar jag dem varmt. Jag har sådana där man har på hälarna.
Önskar dig en god fortsättning på helgen! Kram

Inga
2012-12-29 @ 12:21:29

Fy attans! Förstår precis hur du kände dig - jag är också ramlig!
Inga

marita
2012-12-29 @ 15:06:15

Skönt att det gick bra och att Du fick hjälp !

Maggan
2012-12-30 @ 10:00:27

Aj Aj...du får vara riktigt rädd om dig, kanske ha stavar som stöd när det är extra halt, eller halkskydd på skorna. Önskar dig ett Gott Nytt år och hoppas att du inte skadade ditt knä
Kram Maggan

Cheeky Malin
2012-12-30 @ 19:14:06
URL: http://cheekymalin2.blogspot.se/

Tur att du inte bröt dig! Jobbar på ortopedens akutmottagning. HALKA INTE!!

Elisabeth
2012-12-31 @ 07:26:04

Gott slut och Gott Nytt År sister! Hoppas du inte har fått några men efter fallet?
Själv är jag ganska trött nu efter helgerna och det ska bli skönt när den vanliga vardagslunken kommer åter. Barn, barn-barn, är härliga men krafterna räcker inte alltid till som man vill. Vet inte ens om jag håller mig vaken till smällarna, ser från min balkong när pengarna bränns och det svider allt.
Varma kramar med förhoppningar inför det kommande året. Kramar från Elisabeth i ett slaskigt Luleå

Carina
2012-12-31 @ 17:45:56
URL: http://www.idagtankerjagpa.wordpress.com

Allt det bästa för det nya året till dig, sister:)
Kram Carina

Lotta F
2012-12-31 @ 19:21:51

Hoppas det är ok med dig Åsa ♥ Jag kikade in för att önska dig Gott Nytt år ♥. Blir lite orolig när jag ser att du inte skrivit nått på några dagar. Tänker på dig jättemycket även om jag inte alltid hänger här.
Kramar i mass från Lotta F

"Kinna"
2013-01-01 @ 18:59:19

Var är du ? Jag följer din blogg varje dag och blir orolig, när jag inte hör något från dig.
Hoppas att du haft ett trevligt nyårsfirande och Hoppas det nya året blir "skapligt" för dig.
Kramar !!!!!!!!

AnneMarie Oscarsson
2013-01-02 @ 15:50:24

Hej ! Hoppas innerligt att du inte bröt dig när du föll. Jag vill tro du har något roligare för dig. God fortsättning på det nya året. Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0