Dikt i juletid.

Den här dikten, om att fira jul ensam, skrev jag i fjol vid den här tiden. Påtvingad ensamhet är fruktansvärd och inget jag önskar någon. Just julen är nog den familjehögtid som de flesta ensamma vill ska gå över riktigt snabbt. Om jag får göra ett tillägg till önskelistan så här i sista stund så är det att alla får precis den jul som han eller hon vill ha.
 
 
 
God Jul, mina vänner och alla ni andra!

Den här dagen är ju lite speciell.

Vissa kör solo, andra firar med varandra

men jag önskar er ändå en fröjdefull kväll.



Till dig, utan sällskap, en särskilt hälsning jag sänder

en kram, en tanke och en önskan om frid.

Här hemma, i Sverige och i alla andra länder

idag, nästa år och inom oöverskådlig tid.



Jag hoppas att du ändå får den jul du vill ha,

att du får mandeln där i gröten och sömn denna helga natt.

Att du i alla fall tycker att vädret var bra

och att du myser tillsammans med din spinnande katt.



Jag önskar dig knastrande brasa och varma fötter,

en spännande film på TV och en hel ask choklad,

att du slipper slåss om skålen med blandade nötter,

och får en stor mugg med glögg vid ditt julebad.



Fast du inte har nån, som sitter där brevé

vill jag att du ska tycka,

att när du ser på Kalle på TV klockan tre,

kan känna en aning julelycka.



God Jul, alla!
 
 
Inga
2012-12-24 @ 11:20:47

Önskar dig en god jul och ett riktigt gott nytt år!

Svar: God Jul, Inga, ha en mysig dag och kväll!
Sister Moonshine

Lotta F
2012-12-24 @ 13:46:37


God Jul ♥ Åsa, hoppas du får en toppendag idag. Här snöar det så fröjdefullt. Vi firar jul bara vi 2 i år, det är jätteskönt. Kan ägna oss åt lite extra egomys då vi har bröllopsdag idag.

Vilken fin dikt ♥
JulKramar från mig till dig / Lotta F som leker Lady o Lufsen

Svar: Julkramar även till dig Lotta!
Sister Moonshine

Rosie
2012-12-25 @ 00:00:51

God Jul och Gott nytt år! Kram på dig!

Svar: Samma till dig, Rosie, kram och Gott nytt år!
Sister Moonshine




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0