Dags igen.

Dags för behandling. Jag hade satt larmet på halv åtta men redan klockan sex ville magen ha frukost så jag klev upp. Ju fortare jag kommer iväg desto snabbare får jag vända hem igen. Jag får en rikttid på dagvården men det är inte så viktigt när jag kommer. Transportmöjligheterna får avgöra ... Idag ska jag ta prover så det kommer att ta lite längre tid. Dessutom har jag med mig en remiss från den Cancergenetiska mottagningen i Umeå. Det gäller det blod från mig som ska lagras och användas för det fall att det börjar komma in bröstcancerfall bland kvinnorna i släkten när jag har gått bort. Då kan man ändå forska och ha nytta av mitt blod i den eventuella utredning som någon annan startar. Bra va!?
 
När jag är klar på sjukhuset planerar jag att ta en titt på mellandagsrean. Det jag tycker att jag behöver är ett par sköna och mjuka tofflor att sticka fötterna i när jag går omkring hemma. Det kommer jag kanske att köpa även till fullt pris för de jag har börjar bli slitna. Jag vill också ha (för det behöver jag ju egentligen inte) en ny handväska. Den jag har nu köpte jag billigt i somras och billigt är att köpa dyrt många gånger. När som helst kommer det ena handtaget att gå av och i botten är den trådig och sliten och jätteful. En snygg läderväska från Wera är vad jag satt ögonen i. De kostar runt 1000 kronor till ordinarie pris så här vore det gott med ett bra REA-pris. Håll tummarna!
 
 
2012-12-28 @ 11:36:14
URL: http://www.konstochcancer.blogspot.com

Hoppas det går bra med din behandling, de följande dagarna.
Wera har snygga väskor (och dyra)!

Svar: Ja, de är dyra, men en skinnväska kostar lite. Men så kan man också räkna med att den håller några år också.
Sister Moonshine

Maggan
2012-12-28 @ 14:08:01

Vad du skriver inspirerande och bra och väcker mitt intresse att läsa vad du kommer att skriva om nästa gång. Och så är du modig och en förebild för många andra som är sjuka . Är så tacksam för din blogg. Kramar

Svar: Aha! Kul att jag får dig att vilja läsa mera. Kram.
Sister Moonshine

carina
2012-12-29 @ 01:39:40

Har nu följt dig sen drygt 2 år när jag själv fick den fördömda diagnosen och får så många nya vinklar att se på och du inspirerar till ett sunt tänk ( man kan ju undra vad ett sunt tänk betyder i vår situation) men vi dom läser dina inlägg tror jag förstår vad jag menar.... går själv nu i väntans tider efter mammografi nr 3. har också genomgått en herceptin behandling på inrådan av Dr Nisse som absolut verkar veta vad han pratar om, jag håller mina tummar för både dig och mig <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0