Stora flyttdagen.

Hade svårt att somna igår. Vaknade sedan flera gånger under natten och var alldeles genomvåt av svett. Mycket obehagligt. Minns inte om jag hade mardrömmar, men det är inte ovanligt att jag vaknar under natten på det viset.

9 mornar av 10 vaknar jag vid 8.30-tiden och så även denna dag. Sara hade naturligtvis stuckit iväg på jobbet. Lite motvilligt gissar jag. Hon vill hellre att flytten kommer igång direkt på morgonen. Nu måste vi vänta på att få nyckeln nån gång på eftermiddagen och att Sara slutar jobba kl 15. Mitt uppdrag för dagen är att inhandla lite basvaror till kylskåp och skafferi så att Sara och Christer kan fika ikväll och äta frukost i morgon bitti. Senare ska jag diska och ställa in saker och ting i skåpen i nya lägenheten. Eftersom jag inte kan/bör bära något alls får jag hitta på annat att bidra med. Christers kompisar hjälper till med de tunga sakerna och kanske hinner vi få det mesta på plats redan i kväll.

Det är med blandade känslor jag nu ser min äldsta dotter flytta hemifrån och bilda egen familj. Min fyrarumslägenhet känns stor. Mycket stor. Det kommer att bli tyst. Vilken tur att jag har katterna.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0