Samma igen som då.

Alltså, nu måste jag skärpa mig! Så här kan jag inte hålla på. Jag gick Storgatan ner mot stan och mindes hur jag ramlat en gång tidigare och fick lov att få hjälp av en främling för att komma upp på fötter igen. På nästan exakt samma ställe låg nu en bilnyckel på trottoaren. Jag borde ju såklart bara ha gått vidare, för varför ska jag lägga mig i allt och plocka upp saker från marken, men jag är ju som jag är så jag böjde mig ner för att plocka upp den och då var det stopp. Jag kom inte upp igen. Benmusklerna är för svaga. För att inte trilla fick jag ställa ena knät i marken och sen var det kört. Där blev jag stående. Efter att ha kollat först åt höger och sen åt vänster på de människor som närmade sig, bestämde jag mig för att be en ung kvinna om assistens. Hon närmade sig snabbt och tog ett stadigt tag i min högra arm och fick upp mig.
 
Jag tackade henne såklart och gick sedan in till trafikskolan som hade dörren närmast där bilnyckeln legat, i tron att nyckeln hade där att göra. En chansning naturligtvis. Trafikläraren, eller vem det nu var, tog emot nyckeln och sen svor jag inombords på att det var sista gången jag gjorde det där dumma misstaget att leka hjälpsam eller lägga mig i. Jag har väl tråkigt annars gissar jag.
 
 
maria
2013-01-23 @ 19:28:41

Så väl jag känner igen mig själv......Både när det gäller att ramla och att "hjälpa" alla med allt. Det är precis som om allt är mitt ansvar...
Visst ska man vara hjälpsam men det finns en gräns...
Jag ramlade i januari 2011 och lyckades få ett "knätrauma" hade aldrig hört ordet förr.....Hade så ont i ryggen så jag vågade inte låta de som kom fram och erbjöd mig sin hjälp-hjälpa mig....Ringde efter dottern med sambo som kom efter kanske 10 minuter och tills dess satt jag där på Storgatan-kunde inte låta bli att skratta åt mig själv....Det var inte kul men jag kände mig onekligen lite komisk där jag satt... Efter det så är jag ännu mer anti mot snö och halka...

BP
2013-01-23 @ 23:05:58
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/

Man lär sig uppenbarligen bara den hårda vägen. Enda sättet liksom!!! Bara att komma ihåg det också nästa gång!

Svar: Nästa gång kanske jag gör mig illa. Kan inte fortsätt på det här viset.
Sister Moonshine

Lotta F
2013-01-24 @ 11:25:30


Men visst Åsa, så är det. Vi som hjälper andra gör det tills vi stupar. Men vi är godhjärtade även om vi gör för mycket. Det finns så många där ute som aldrig skulle lägga ett strå i kors för någon annan. Den skaran tillhör inte du, men kanske ska du vara lite mera ego när du är sjuk.

♥ Att göra någon annan glad, är en glädje i sig ♥
Kram Lotta F

Svar: Jag måste tänka mig för, så är det bara.
Sister Moonshine

Carina
2013-01-24 @ 14:14:39
URL: http://www.idagtankerjagpa.wordpress.com

Det är väl en fin egenskap att vara hjälpsam! Kan inte låta bli att tänka på det gamla talesättet: "Anden är villig fast köttet är svagt." En kund sa till mig igår: "Det är ju bara genom att hjälpa andra som man kan hjälpa sig själv". Det var så fint sagt, tycker jag. Heja på sister Moonshine! Ge inte upp din hjälpsamhet, men se till att du har hjälpsamma människor i din närhet också som kan hjälpa dig att vara hjälpsam.
Kram Carina

Svar: Jag får inte glömma att tänka på mig själv också. Inte bara på andra. Du har så rätt.
Sister Moonshine




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0