Recept på Majkens pasta.

Jag har inte varit på stan sen före jul. Besöket på stan idag resulterade i strumpbyxor på rea och underkläder. Några saker i matväg blev det också, innan jag tog bussen hem. Hungrig så jag nästan skakade satte jag igång med middagsmaten direkt när jag kom hem. Tur att det här är en supersnabb middag.
 
Majkens pasta.
 
1 burk tonfisk
1 burk krossade tomater
3 förpackningar bacon
grovmalen svartpeppar
spaghetti
 
Blanda tonfisk och krossade tomater, krydda med svartpeppar och låt puttra medan spaghettin kokar och blir klar. Klipp eller skär bacon i tärningar, salta och fräs knaprigt. Det blir snyggt med lite klippt persilja ovanpå, men det är överkurs och inte alls nödvändigt. Ett vitlöksbröd kan bli pricken över i.
 
När moster Majken första gången bjöd mig på den här rätten lade hon pastan i botten på en rejäl ugnsform, hällde tomat och tonfiskröran ovanpå och strödde sedan bacon överst. Det kan inte bli enklare.
 
 
BP
2013-01-23 @ 23:07:11
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/

Älskar tunfisk.
Älskar bacon.
Men inte som kombo!

Tur att alla har olika smak!

Monica
2013-01-24 @ 19:16:32

Jag provar! Jag gillar tonfisk. Provar nog med lite lök i också.

Hälsningar

Monica

maria
2013-01-24 @ 21:05:31

Det låter som en lite skum blandning, men jag litar på ditt omdömme och ska pröva ;-)
Min egen favorit på samma tema är:
1 dm. strimlad purjolök, 1 burk tonfisk i vatten, 1 burk lättcremefraich. Låt allt koka samman en kort
stund. Krydda med svartpeppar, salt och ev lite finklippt dill. Serveras med pasta och broccolibuketter.
Ha det gott Åsa!
/ maria

Svar: Det där lät också gott. Ska testa.
Sister Moonshine




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0