Självvald tystnad.

Dagen igår var rätt omtumlande. När Susanne hjälpte mig hem och ur bilen kom en kompis gående och berättade att en gemensam vän plötsligt dött. Då lossnade allt och tårarna kom. Jag vet ännu inget om omständiigheterna kring dödsfallet men fy så ledsamt kändes. Det var gudomligt att komma in hemma och höra tystnaden omfamna en. Kan man verkligen uppfatta ensamhet och tystnad som avslappnande? Ja, jag tror det. När tystnaden är självvald och man behöver det för att komma igen så att säga.
 
Det har varit mycket nu ett tag ...
 
 
 
 
maria
2013-02-09 @ 14:03:54

Så tufft........
Du har ju haft så mycket nu ett bra tag ....
Ensamheten blir för mig bara viktigare ju äldre jag blir....
Att kunna vara ifred med tankarna är så viktigt för mig nuförtiden...

Att mista en vän är många gånger så tufft-livet ställs på sin spets och det är så tungt....
Hoppas du samlar massor av kraft och mår bättre snart!
Styrkekram mariab

Svar: Vi stod inte varann särskilt nära men saknaden kan bli stor ändå. Jag hoppas bara att jag orka delta i det sista avskedet.
Sister Moonshine

Lite som vi
2013-02-09 @ 17:03:59
URL: http://litesomvilitesomvi.blogspot.com

Skickar en kram till dig.


Svar: Tack, du får en kram tillbaka.
Sister Moonshine

Svea
2013-02-10 @ 15:27:37

Förstår det är mycket nu. Tråkigt med din vän.

Tänker på dig, kramar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0