Hemmafruarna och jag.

Jag har ofta slötid över om dagarna. Då kan jag se lite av de där såpoperorna när jag ändå inte orkar göra nåt annat. Har du sett de där som börjar med "The real housewifes of ..." och så kommer det Miami, New York eller annan ouppnåelig plats i världen? Först gillade jag att se lyxen och flärden och drömma mig bort en stund, men nu har jag tröttnat på att se hur olyckliga de blir över vad nån har sagt och inte sagt och de viftar med sina långa och förlängda hår och naglar och nu tycker jag bara synd om dem. Vackra, en del av dem? Visst. Men man kommer inte särskilt långt med det.
 
Men jag är avundsjuk emellanåt och skulle önska att jag fick uppleva en morgon då larmet på mobilen går en tidig försommarmorgon och jag måste skynda mig att äta frukost för hinna till jobbet och sen jobba en givande dag innan jag promenerar hem för att laga middan, lite ont i fötterna men lycklig. Ja, så är det för många, inte alla, men för många.
 
 
 
 
Gina
2013-02-06 @ 12:20:10

Exakt sådär tänker jag också! Blir så ofta förundrad över de texter du skriver, vi verkar tänka så lika. Det blir jag glad över för jag tycker du är så klok :-). Kramar!

Svar: Ja, vi är kloka vi.
Sister Moonshine

Marie-Louise
2013-02-06 @ 19:12:01

Själv så har jag fastnat för Hem till gården och Holby City på TV4. Började titta 2009 när jag fick min cancerdiagnos. Jordnära och vardagliga program!

Svar: Jag har programmerat DVDn på Hem till gården för att vara säker på att inte missa något ansnitt, men inte Holby City. Däremot Glamour på eftermiddagen. TV kan vara en räddningsplanka ibland. Må så gott. Kram.
Sister Moonshine

Lotta F
2013-02-07 @ 17:40:55


Smiter in o skickar några kramar till dig ♥ själv ska jag på Gospelfestival i Gävle med 349 andra. Hela helgen ska vi sjunga, bo på hotell och förhoppningsvis bara ha det bra.

Jag förstår precis när du skriver om alarm o att få gå till jobbet. Det är helt fruktansvärt tråkigt att inte få jobba, men ibland har man inget val.

Ha det så gott du kan vännen ♥ ♥ ♥
Kram Lotta F

Hasse A Norge
2013-02-07 @ 19:15:52
URL: http://08-i-exil.blogspot.no/

Morrn.
Se där, där har du något att se fram till.
Det enkla kan vara det bästa.
Ha de bra.

Hasse A Norge

Kerstin
2013-02-07 @ 22:01:33

Fy så jobbigt och tråkigt att du måste tampas med kräkningar. Håller det i sig fortfarande? Medicinbiverkning som tidigare?

Och du, vad mycket skit de visar på tv.. Men, ja de måste ju fylla alla kanaler med nåt.

Hoppas du får orken åter, snart!

Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0