Att göra nygamla fynd ... eller ... dagens outfit.

Jag gillar att upptäcka gamla kläder på nytt. Till exempel plagg jag haft tidigare och tyckt mycket om men som av en eller annan anledning hamnat långt in i garderoben. Eller de som hamnat i en halvt bortglömd kasse eller kartong i källaren eller på en hylla underst och långt in, skrynkliga och avfärdade. Det händer ibland att jag gör såna upptäckter.
 
Att något göms och glöms kan ju bero på ett formbyte. Mitt alltså. Att storleken inte längre passar. Eller att tröjan, när jag köpte den, kändes rätt i färg och stil och så just då, men att jag bytt åsikt senare. Kanske redan kort efter. Ja, du vet. De där spontanköpen. Reaköpen.
 
Min lägenhet har det som jag ibland kallar för "dettredjerummet". Det är gästrummet om man ska uttrycka det som normala människor gör eller kanske rummetsomstädassist om man är som jag. Det här rummet har en rymlig dubbelgarderob som det är lätt att glömma saker i. Vinterskorna står här. Och en ihoprullad trasmatta på högkant. En lampa som inte fått plats i lägenheten. Kartongen med kattsand. Hm. Ja, lite av varje alltså.
 
I den garderoben tittade jag i morse när jag så småningom kommit ur sängen och huttrande skulle välja dagens outfit. Intet ont anande, hängande på en svart plastgalge, fanns där en svart stickad tunika/klänning med dragkedja bak i halsringningen och som jag knappt använt. Den är inte ens noppig, så lite använd är den. Jippi! Den passade perfekt i storlek just nu och var lagom varm just idag också när det närmast är höstväder ute och kallt och regnigt och grått. Den fick mig att känna mig skön. Är det inte härligt med såna plagg? Att de på ett magiskt sätt kan förmedla den mjuka och kabelstickade känslan så att man blir ett med den.
 
 
 
 
Du kanske har gissat det vid det här laget. Att jag är rätt nöjd och tillfreds med tingens utveckling även idag. OK. Jag har ont i ryggen och är trött, men inte värre än så. Så skön känner jag mig idag att en gammal stickad klänning får mig att mysa. Bra dag igen.
 
 
Cheeky Malin
2012-06-30 @ 16:57:40
URL: http://cheekymalin2.blogspot.se/

Visst är det kul med gamla fynd i den egna garderoben? ;)

GeddFish
2012-06-30 @ 17:34:22
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com/

Den kostade ju nästan ingenting *ler*

Lotta F
2012-06-30 @ 18:17:05



Hej igen Åsa!
Du är ju för cool som fixar och donar och har dig. Såg för skönt ut med stickat, nåja jag hade ju svettats ihjäl, MEN den här sommaren är det bra kläder ;-)

Jag tycker du gjorde rätt som sa ifrån i tvättstugan, bra där!!! Tänk om alla hade samma civilkurage som du har, då skulle man slippa och plocka efter andra. Mycket modigare än att sätta upp en lapp, så hejja från mig.

Grattis från mig åxå ♥♥♥
Såg att du firat framgången *ler* läckert vännen.

Skickar dig ett privat mail om nån dag, så ska du få se vad jag gjort på resan. Fortsätt lev som bara du kan och sköt om dig.

Kram Lotta F

Svar: Ser fram emot mailet!
Sister Moonshine

Gina
2012-06-30 @ 19:09:03

Å förstår känslan totalt men det händer ju så sällan. Just nu har jag sådan oordning på allt hemma hos mig, speciellt i mitt "tredjerum".

Beate
2012-06-30 @ 21:51:17
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/

Vilken tur du hade! Outfitten är ursnygg! Lite svart bara, men ändå;-)
Sådana fynd skulle jag aldrig göra här hos mig, då jag slänger allt som jag inte använt på två år. Borde kanske ändra den attityden;-)

Elisabeth
2012-07-01 @ 16:35:16

Du hittar då på det ena efter det andra, vilken härlig energi. Jättetuff outfit som passar dig perfekt. Jag får slänga allteftersom kläderna blir för små och det är dom inför varje ny säsong. Dyrt blir det också.Inge kul med ryggvärk, skyller på datorn och tv:n. Kramar från Elisabeth




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0