Dags att sälja pärlan.

Köra bil får jag inte göra längre. Det är slut med det nu. Kört - kan man säga. Transportstyrelsen gillar inte förare med tumörer i hjärnan, hur små och fina de än är. Tumörerna alltså. Inte förarna.
 
Och inte spelar det någon roll heller om behandlingarna fått dem att försvinna helt och att de inte verkar komma tillbaka (fortfarande tumörerna ... )
 
Risken att man krampar eller svimmar eller får andra problem under körning är alltför stor.
 
Jag fattar.
 
 
 
Elisabeth
2012-09-01 @ 07:57:08

Vilken söt bil du har, visste inte ens att du hade någon. Jag har slutat köra pga.bensinpriserna och sålde min bensinslukare Cyklar nu så länge åldern tillåter. Frågat mina äldre grannar varför dom inte cyklar, yrseln verkar vara den främsta orsaken till
upphörandet. Allt går stegvis, bil,buss, cykel,rollator,färdtjänst och däremellan goda vänner.Trevlig helg sister från Elisabet

Lisbet Lindell
2012-09-01 @ 08:27:37
URL: http://bc-frisk.blogspot.com/

Kramar om dig

Cheeky Malin
2012-09-01 @ 09:13:20
URL: http://cheekymalin2.blogspot.se/

Hellre både utan bil och tumörer - än med bil OCH tumörer.

Du har ju ändå övat så fint med din cykel och dess pedaler. ;)

Cheeky Malin
2012-09-01 @ 09:15:10
URL: http://cheekymalin2.blogspot.se/

Kanske bör förtydliga det (trots att du säkert fattar vad jag menar):

Hellre utan både bil och tumörer - än med både bil och tumörer.

TREVLIG HELG!

Lotta F
2012-09-01 @ 10:38:13


Men vadan detta, jag har en vännina som haft godartad tumör i huvudet sedan 25 år. Hon får köra bil, bara hon inte haft nått ep anfall inom 2 år.

Men så kan man ju vända på steken åxå, vad pengar du ska spara genom att slippa ha bil. Det finns ju alltid 2 sidor på ett mynt. Förstår att utan bil är man inte så fri, men men ibland har man ju banne mig inget val.

Å det regnar, kan man välja bort vädret???

Kram Lotta F




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0