Med tomten i knät.

Åh, vad skönt att bara komma och sätta sig ner vid ett dukat bord och äta en läcker söndagsmiddag. Det är mycket värt. (Jag har massor kvar av thaimaten från igår, men den kan jag ju äta i morgon.) Syrran och hennes man hade fixat och donat och gjort så fint. Anna, Magnus och barnen Astrid och Stina var också där, liksom Daniel. Anna och Daniel är syrrans barn. Vi lät oss smaka av både middag och efteråt te och liten kaka. Hon är så go, lilla fina Stina, och hon och tomten satt gärna i mitt knä en stund.





På kylskåpet sitter den, labremissen, som en påminnelse om vad som ska ske i morgon. Ja, det är dags för behandling igen. Fyra veckor går så fort. Jag åker in till sjukhuset imorgon bitti, med remissen i min hand, för att ta blodproverna som doktorn vill ha. Själva behandlingen sker efter lunch när jag åker tillbaka. Jag försöker skicka positiv energi till medicinen jag ska få och för att själva behandlingen ska bli effektiv. Allt hänger ju på att det här fungerar nu. Den här behandlingen, i morgon, och så hinns det kanske med en behandling till, innan röntgen som kommer att visa om jag ska få cellgifter eller inte. Faktum är att det känns mer och mer ok, allt eftersom tiden går, att få cellgifter. Tidigare slog jag ifrån mig med båda händerna och spottade och fräste och sa att "aldrig mer det där rävgiftet!". Men på nåt sätt har jag vant mig vid tanken och mentalt förberett mig på att gå igenom det igen. Det som jag då uppfattade som ett helvete. Det är ju tio år sen. Det behöver inte vara lika jobbigt den här gången. Det får inte bli lika illa den här gången. Får inte får inte får inte ...


Martin
2010-10-31 @ 21:53:56

Jag håller tummarna. Hoppas allt går bra!

Monica
2010-10-31 @ 22:16:25

Här är en till som håller tummarna jag skall tänka på dig imorgon och sänder över en styrkekram!

Lisbet Lindell
2010-10-31 @ 23:44:01
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com

Jag håller tummarna och tänker på dig i morgon.



Kram från Lisbet




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0