Varannan rad räcker.

Jag vågar inte slappna av helt. Jag tycks inte få må helt bra någon längre stund innan jag får ta emot en ny omgång. Helst vill jag ju ta igen förlorad tid och göra något och spendera tid med Emma men på samma gång orkar jag inte. Och jag vet att om jag tar i för mycket går det på tok. Men i morse räckte det inte att jag var klok och gick varsamt fram.

Frukosten bestod av några enkla och oförargliga Finn Crisp med ost och tomater och så långt kändes allt bra. Men bara en liten stund efter sista tuggan varnade magen om återbetalning ... och allt kom upp och tillbaka igen. Efter det mådde jag i och för sig bättre men det var ju inte tal om att göra något. Vet du hur länge man måste ha medicin i form av tabletter i sin mage för att den ska hinna tas upp? Jag menar, har jag kräkts upp dagens dos nu då?
 
Jag slumrade och sov i soffan ett tag. Sova är det enda man kan göra såna här gånger. Minsta lilla ansträngning och jag börjar antingen frysa eller svettas eller båda delarna på en och samma gång.

Emma åkte iväg för att umgås med sina systrar och hon lämnade mig att vilade lite till. Suck. Det var ju inte så här jag ville ha det.
 
 
Beate
2013-01-03 @ 22:48:48
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/

F*n vilken piss början på ett nytt år. Tycker otroligt synd om dig. Hatar allt lidande, som alltid drabbar det trevligaste människor. Aldrig skitstövlar. Dom klarar sig. Orättvist!
Ja, som du ser har jag en "viss erfarenhet" av att "se" de finaste människor lida. Det värsta är nog att man aldrig vet om det "var värt besväret" om du förstår vad jag menar.
Kan väl säga som så: I vännen N:s fall var det "a waste of time". I vännen R:S fall var det väl värd besväret.
Jag satsar på att du följer vännen R:S exempel!

Elisabeth
2013-01-04 @ 10:11:12

Nyårsafton hade jag frossa och svettningar om vartannat och blev samtidigt magsjuk, kan du ha drabbats av magsjuka? Man blir ju helt orkeslös när man inte får behålla det man äter. Här i Luleå är det många drabbade, kanske samma i Ö-vik?
Hur som helst hoppas jag det går över snabbt för dig, pyton att må så dåligt.

Maggan
2013-01-04 @ 11:35:30

Hej...man kan ju få lite olika reaktioner på penicillin, kanske magen och illamående för din del. Men du får hålla ut och nu är det nog vila och återhämtning som gäller för dig. Du får läsa en bra bok, slötitta lite på TV och slumra emellanåt.Önskar dig snabb bättring.
Och en god fortsättning på nya året....
Kramar Maggan

Susanne
2013-01-04 @ 12:32:50
URL: http://sinead.se

Svårt att säga om tabletterna.. men på jobbet brukar jag tänka så här: om en patient kräks och man ser synliga hela tabletter utgår jag ifrån att de inte hunnits tas upp. Ser man inga tabletter har åtminstone tillräcklig dos tagits upp för att det inte ska vara lämpligt att ta nya.

Svar: Låter logiskt. Då hade jag nog absorberat det mesta ...
Sister Moonshine

Lotta F
2013-01-04 @ 13:33:27

Du kanske kan få medicin i plåster eller/och supp. Det är ju ingen hit att få upp det på en gång. Förstår så väl att du hellre hade valt att vara lite pigg.


Kram Lotta F




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0