Pyton.

De senaste dagarna (eller kanske snarare nätterna) har varit jobbiga. Illamående, ont i magen och försök att kräkas utan att lyckas. Oron satte sina smutsiga och vassa klor i mig och jag kunde inte slå bort de ovälkomna tankarna.
 
Vad är det nu då? "Mitt" illamående brukar gå över när jag spytt och jag brukar inte heller ha så ont i magen. Plötsligt kom jag på det. Kan det vara gallan som spökar. Det går ju i familjen men jag har inte besvärats av det tidigare i livet. Vad kan sätta fart på gallkramper? Enligt google har päron, äpple, paprika, kål den effekten ... jahadu ... Och jag som ätit några extra päron varje dag på senare tid för att inte bli så hård i magen. Det var tacken det. Typiskt är ju att jag hann svälja en frukt innan jag hittade sambandet på nätet. Det kan ju vara nåt annat också, men det låter ju rimligt. Dessutom gjorde jag en rotfruktsgryta härom dagen. Mums.
 
Hur som helst mår jag mycket bättre idag och hoppas att det håller i sig. Det är ju hockey ikväll ju. Vill jag ut och se lite folk får jag väl mitt lystmäte ikväll,  med ... 5 000 modoiter på plats i arenan. Det känns bra. Om jag nu inte drabbas av nya gallattacker.
 
 
Monica
2013-02-01 @ 16:53:17

Snart, kära Sister Moonshine, snart är det dags. Nästa lördag åker jag över till Broderlandet I Öster (dvs Finland) och erövrar ånyo deras gräddade gröt.

Må du nu icke vara på utflykt som hindrar dig från att avsmaka sagda produkt innan den fått små gröna, håriga prickar!!!!

Är det något av det jag skickade förra gången som du vill ha en repris på, så kan du höra av dig. Du har min e-postadress.

Hälsningar

Monica

Svar: Gröten räcker bra just nu, och jag har inte planer på utflykt riktigt ännu.
Sister Moonshine

Katta
2013-02-02 @ 10:25:53
URL: http://daybyday.bloggsida.se/

Håller tummarna att du får må bra ikväll och att du får en härlig hockey-upplevelse. Och för att Modo vinner såklart! =)
Kram

Svar: Grabbarna gjorde vad de skulle! Kram.
Sister Moonshine

Monica
2013-02-02 @ 18:29:42

Jag skulle så gärna vilja säga det "rätta" - alltså det som får dig att må bra, att tro på framtiden. Olyckligtvis så vet jag inte vilka ord som är de riktiga, de ord som får dig att känna tillförsikt.

Nästa lördag åker jag till Haparanda/Torneå och jag köper gräddad gröt till dig; en gräddad gröt som jag hoppas att du skall kunna smaka innan den blivit möglig (är det bra datum på den, så fryser jag in den och skickar den frusen i början på nästa vecka. Det borde funka.

I övrigt så tror jag på dig och din kraft och vilja att besegra sjukdomen. Mer kan och förmår jag inte att säga.

/M

Svar: Det låter bra, Monica, och jag tackar på förhand. Tack också för att du VILL pigga upp mig. De "rätta orden" har varken du eller jag, men en ärlig önska är aldrig fel och det märks att du har ett varmt hjärta. Kram.
Sister Moonshine

Svea
2013-02-04 @ 11:29:09

Hoppas allt är bra med dig och att du fick se hockey-matchen. Förstår det var stort jubel bland modoiterna.
Kram

Svar: Stort jubel, ska du veta! Kram.
Sister Moonshine

Carina
2013-02-04 @ 12:21:16
URL: http://www.idagtankerjagpa.wordpress.com

Men nu börjar jag bli lite orolig Åsa. Så många dagar utan ett enda inlägg, det är inte likt dig. Hoppas allt är bra och ser fram emot att kunna läsa några rader från dig snart.
Kram Carina

Anonym
2013-02-04 @ 13:02:19

Hej! Saknar dina inlägg, hoppas att du snart mår bättre och dyker upp här igen. Kram från en av dina bloggläsare.

"Kinna!
2013-02-04 @ 15:39:13

Saknar dina inlägg. Hoppas att du mår skapligt, så inte något har stött till.
Kramisar !!!!!!

Gina
2013-02-04 @ 19:54:44

Tittat in flera gånger och hoppas på ett nytt inlägg och att du mår bättre. Många kramar till dig.

Svar: Omtänksamt av dig. Bättre (?) nu. Kram.
Sister Moonshine

Elisabeth
2013-02-04 @ 20:59:06

Hej sister, undrar hur det är med dig när du inte har bloggat på ett tag? Kram Elisabeth

Svar: Bättre nu!
Sister Moonshine

Elisabeth
2013-02-05 @ 08:16:56

Bra att du mår bättre, då mår jag också bättre.
Gräddad gröt kan det vara gott, har aldrig hört talas om det? Ska googla. Sköt om dig nu kära sister hälsar Elisabeth

Cheeky Malin
2013-02-05 @ 09:12:40
URL: http://cheekymalin2.blogspot.com

Hej!

Säg inte att du dessutom har drabbats av gallsten? Usch, jag fick operera bort min gallblåsa för 15 år sedan men minns än idag hur vidriga attackerna var. Hoppas det inte eskalerar! Du har nog med ditt redan. Mer än nog.

Kram från Örebro




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0