Kort sammanfattning.

Var ska jag börja?
 
Susanne hämtade upp mig och vi åkte till dagvården. Jag möttes av dr Nisse, i full fart som vanligt. I korta drag gick samtalet till som följer. De gamla metastaserna var borta men nya hade tillkommit.
 
Lite vätska kunde hittas i lungorna.
 
Nu har man klurat ut att det finns en metod att få bukt med mina svullna ben. Kommande vecka någon dag blir det operation och jag får pigtails (grissvansar) inopererade på var sin sida om urinledarna. Det är en kateter som öppnar upp så att det går lättare att tömma blåsan.
 
Jag ska sluta med herceptin i dropp och istället äta två olika läkemedel i tablettform, tyverb och xeloda (det blev så till slut, Anna). Man ska bara inte tjata på dem.
 
Susanne skjutsade mig mellan våningarna i rullstol (stor stjärna till dig, min vän) för jag känner att orken snart sinat helt. Jag måste upp på dagvården varannan eller var tredje dag för att lämna blodprover, men ingbehandlingar som sagt. 
 
Du får gärna ställa frågor om allt det nya och så småningom kan jag svara också.
 
 
 
 
Catarina
2013-02-08 @ 22:02:14

Vill bara skicka massor av kramar till dig. Det är svårt att hitta ord till tröst. Önskar att ditt liv snart känns lite lättare och att sjukvården kan ge dig någon hjälp.Man klagar ibland på den tråkiga,grå vardagen med alla om och men och måsten men det är ändå så att man saknar den när man inte har den.KRAM

Svar: Tack Catarina.
Sister Moonshine

Anne-Marie
2013-02-10 @ 13:14:53

Hej !
Svårt att trösta dig i din svåra situation men jag följer din blogg och tänker på dig allt som oftast.
Själv har jag ASIH som kommer hem till mig och bl.a tar blodprover. Är det inget du kan få ? du ska ju ta prover så ofta. En liten tanke bara.
KRAM

Svar: Den här senaste smällen har ju kommit på senare tid så det har jag inte hunnit undersöka. Får kolla det.
Sister Moonshine




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0