Välkommen kära höst.

Det är aldrig för sent för en nystart. Om man hamnat lite snett och på fel väg kan man alltid göra ett nytt försök. Det finns alltid tid till positiva förändringar. Om rökavvänjningen gått fel ... börja om ... fimpa igen bara. Och igen. Alla dåliga vanor tål att kämpas med. Ge inte upp.
 
Många behöver ett datum att utgå ifrån när man börjar en ny vana och ett helt nytt år är väl det vanligaste men inte alls nödvändigt. 
 
Cheeky Malin låter den 1 oktober bli den dag som inleder en period av fokus på mera kärlek till syskonbarnen och familjen och kanske framförallt till henne själv. Hon väljer att lägga tråkigheter bakom henne och att se framåt genom att önska hösten välkommen. Vad klokt och positivt hon tänker.
 
Oktober är den första höstmånaden och också den månad som Cancerfonden fokuserar på att samla slantar till bröstcancerforskningen. Nu finns det Rosa Bandet-produkter att köpa både här och där i butikerna. Varför inte starta en ny och återkommande god vana redan nu? Bli månadsgivare genom att klicka här om du tror att du kan avstå en femtiolapp varje månad. Eller mera. Det är kärlek det. Både till dig själv och till andra.
 
 
Cheeky Malin
2012-10-01 @ 06:01:16
URL: http://cheekymalin2.blogspot.se/

I dag är dagen! ♥

Anna
2012-10-01 @ 21:21:18

försöker köpa ett rosa band varje år men har alltid problem att få dit säkerhetsnålen i jackan som jag fäster bandet på. Och i år tyckte jag nålen var alldeles speciellt dålig, den böjde sig helt så jag fick rota fram en annan och försöka få fast bandet med. Men nu sitter den förhoppningsvis.

Svar: Ja, de är inte särskilt påkostade de där enkla rosetterna. Jag har en snygg brosch av "dyrare" modell som jag gillar bättre.
Sister Moonshine




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0