Klart besked?

Ja, då så. Då vet jag det. Hade det på känn. Hur kunde jag tro för ett ögonblick att det skulle gå så lätt? Än en gång ... jag kände det på mig ... Ja, ja, då har jag i alla fall fått vara ett livs levande mirakel ett tag i alla fall. Det är inte alla som får vara det.
 
Britt-Marie (PRIS) har ringt runt lite och fått besked angående mina hjärnmetastaser. Så här är det. Det röntgenbesked av hjärnan, som visade det mirakulösa att bara en tumör återstod efter strålningen, var fel. Såklart. Utlåtandet från den förste röntgenläkaren var fel. Såklart. Tre metastaser kunde ses på båda bilderna, inte en som det stod i texten. Dr Nisse ska nu se till att få dem noggrant uppmätta och jämföra storleken. Det intressanta är ju om de vuxit eller krympt. Det är det viktiga nu när antalet är klart.
 
Dr Nisse sade också till Britt-Marie att han ville träffa mig på fredag, på den tid vi redan bokat in. Då hoppades han även ha besked från den CT-thorax som jag gjort. Den som säger hur det ser ut i levern. Ursäkta mig, men ett 'jaha' är vad jag kommer att tänka på. Kommer informationen att vara riktig och kan jag lita på vad jag får veta? Det är tillräckligt mycket osäkert i livet när man lever med cancer. Jag ska inte dessutom behöva tvivla på vad jag får höra av läkarna. En bedömning kan vara tveksam och även en läkare får vara osäker, men då ska patienten få veta det. Inte få glädjebesked som sedan tas tillbaka. Hur kul är det?
 
 
GeddFish
2012-10-30 @ 18:35:37
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com/

Du tappra Sister Moonshine!
Jag vill inte skriva att jag känner igen det.
Jag vill inte skriva att glädje förbyts i tårar och att tårar förbyts i glädje igen.
För det är så som cancern är. Oberäknelig.
Kram, en stor varm kram, du fina! ♥♥♥

Svar: Suck. Upp och ner i hopplöshetens dag ... Nej, jag tar det som en kvinna och går vidare. Kram.
Sister Moonshine

Malin
2012-10-30 @ 18:56:34
URL: http://gladilivet-m.blogspot.se/

Håller alla mina tummar och tår för besked som är bra! Kram Malin

Elisabeth
2012-10-30 @ 19:22:48

Men så oroligt att vara orolig över felbesked nu också sister, du har fått stå ut med en hel del. Fattar att det är svårt att tyda plåtar men ändå, få ett glädjebesked som sen tas tillbaka,så tungt.
Tror jag ska bli en än mer krävande patient vid nästa mammografi. Var ska man skrika ut allt man har genomlevt,kanske i skogen?

En vän
2012-10-30 @ 20:17:13

Kan förstå vilken tveksamhet du känner. Jag vill inte skrämma dig men misstag verkar hända lite då och då. Min far fick en dag beskedet att han hade inga cancertumörer kvar i lungorna. Vi firade hela dagen och han skulle bli utskriven dan därpå. Vid "utskrivningssamtalet" sa läkaren att de hade sett fel och att tumörerna hade spridit sig.....
Det här med second opinion är en rättighet som man bör använda sig av!
Många styrketankar!

Svar: Usch och fy vilket besked han och du fick. Hur är det möjligt att ta så fel, undrar man.
Sister Moonshine

Cheeky Malin
2012-10-31 @ 06:27:32
URL: http://cheekymalin2.blogspot.se/

Ja HUR vidrigt måste inte det vara? Helt sjukt dåligt att du ska behöva gå igenom det med. Jag var så glad för din skull! Jag hoppas att de är betydligt mindre än tidigare i alla fall. Kram på dig, önskar det fanns NÅGOT jag kunde göra.

/Malin

Carina
2012-10-31 @ 18:22:46
URL: http://www.idagtankerjagpa.wordpress.com

Usch vad tufft och fy f-n så dåligt! Hade den första läkaren knappt ledsyn, eller? Hur kan man missa så grovt? Är det bara en aning tveksamt ska man konsultera en kollega, så är det. Fy sjutton Åsa. Håller tummarna för bra besked på fredag, och att du kan lita på det. Dr Nisse brukar väl vara pålitlig?
Stor kram från Carina

Svar: Tycker som du, Carina. Det är inte dr Nisses fel, utan röntgenläkarens. Ska be om namnet så att jag är förberedd när hen dyker upp igen.
Sister Moonshine

annika
2012-10-31 @ 18:24:41
URL: http://pippi-carpediem.blogspot.se

Nej, det här var det vidrigaste jag hört!! Så FÅR man inte göra!!! Ett fett skadestånd ska du ha!!! Nu håller vi tummarna för att tumörerna inte växt!!
Kram
Annika

Svar: Det låter bra, men amerikanskt, och är nog inget som funger i svensk sjukvård. Tyvärr.
Sister Moonshine




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0