Taxol nr 6.

Tog halvtiobussen och flåsade mig upp till dagvården för att få min behandling. Det här var ingen lyckad dag för den äldre mannen som satt i fåtöljen intill mig. Inte heller var det en smidig och lättsam dag för personalen, som försökte få i den sjuke mannen två påsar blod. Hans hustru lät oss också alla veta att det var jobbigt och frustrerande och farbror Gösta själv, utropade sin förtvivlan på hörselskadades vis.

Det var något som inte stämde. Han reste sig ständigt ur sin fåtölj och ropade ut att han omedelbart måste få kissa. Att han satt fast med en slang i en droppställning, glömde han eller struntade i, vilket resulterade i att nålen lossnade och att man fick sticka om igen flera gånger. Hörselapparaten fungerade inte som den skulle, men dessutom verkade han inte riktigt vara med, om du förstår. Det var rörigt, skrikigt och en allmänt otrevlig stämning på dagvården idag.

Min cellgiftspåse började inte droppa förrän kl 13, och då tar det två timmar för att bli klart. Proverna var OK. Hb 106. Men inte var det så roligt inte. Värre var det för Gösta, stackarn.

Idag var det Martins tur att få hjälpa mig med matinköp och skjuts hem. Tack snälla. Jag var så himla trött när jag äntligen skulle få gå hem att buss kändes omöjligt.

Säng säng säng, soffa soffa ...


GeddFish
2012-05-30 @ 19:05:41
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com/

Hej, fina du!

Idag har jag nämnt dig i min blogg....

Kram♥

Lotta F
2012-05-30 @ 19:23:50

Men stackars farbror Gösta, det där lät inte kul för någon av er. Ni borde kunnat få varsin undanskymd plats med lite lugn och ro. Det är inte lätt att vara sjuk hör jag, inte lättare att vara gammal och sjuk heller.



Härligt att du fick hjälp hem, skönt för dig!

Kram Lotta F

Elisabeth
2012-05-30 @ 19:33:20

Men var fanns personalen,litade dom på att hustrun skulle agera sköterska?

Denna situation kan inte ha varit trevlig för någon,

stackars farbror.

Ingen kan förvänta sig att du ska ta bussen hem efter denna pärs, bra att du fick skjuts.

Hoppas du får sova gott i natt hälsar Elisabeth

Beate
2012-05-30 @ 20:40:34
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/

Tycker inte att det är så lyckat att ha Gösta eller någon annan så nära dig eller en annan patient. Iofs kan man säga att han mådde sämre en man själv. Personligen tycker jag bara att jag bli sjukare av sådana "föreställningar". Det borde finnas separata rum helt enkelt, gärna ljudisolerade.

Anna
2012-05-30 @ 22:16:29

Vad jag blir berörd,det låter hemskt för er båda.

Man blir rädd att bli gammal och tänk om man inte kan prata för sig.

Stackars hustrun, vad förtvivlat ont det gör i mig.

Hoppas nu att du får sova och vila ut och känna dig lite piggare.

Stor kram!Anna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0