Familjen Annorlunda.

Familjen Annorlunda. En ny serie program om familjer som är så annorlunda att de skaffat många barn. Typ 10 - 11 stycken. Oj oj oj, vilken rikedom! Och vilket arbete. Det blir ju liksom mycket av ALLT med så där många barn. Många näsor att snyta, skor att knyta, sår att plåstra om, sängar att bädda, mackor att smöra, tårar att torka, nappar att hitta och framförallt så fantastiskt mycket KÄRLEK.

Jag minns att jag och mina barns far en gång för mycket länge sedan sa - lite på skoj och lite på allvar - att vi nog gärna skulle vilja ha fem barn. Gärna fem döttrar. Fast jag tror nog att han hade gillat en son också.

Min familj är ju inte så stor, det är ju bara jag, Sara och Emma (och katterna), men ofta utbrister jag ändå, att nog är vi väl ändå ganska annorlunda i vår familj. Det går inte att återge så att någon utomstående förstår men det handlar om små och interna skämt, gester, ögonkast och nyanser i språk och röst, saker vi säger och gör och som bara vi fattar och allt det andra. Det här är ju vanligt i många sammanhang där människor lever nära varandra att det på något sätt till slut blir en liten och egen cirkus.

Ja, det tycker nog alla. Precis som jag, tycker nog alla att just de har den allra bästaste och mest unikt vanliga och annorlundaste familjen av alla.





Cheeky Malin
2012-01-31 @ 22:31:52
URL: http://cheekymalin.blogg.se/

Gillar uttrycket "den allra bästaste och mest unikt vanliga och annorlundaste familjen av alla"!



=)

cw
2012-02-01 @ 12:55:44
URL: http://whattheheckhappens.blogspot.com/

Jag är djupt imponerad över att familjerna får det att gå ihop med så många barn. Ingen rast och vila …ojojoj tänk då de ska äta tunnpannkaka!!! Jag skulle bryta ihop då jag vispade samman smeten:)))



Kram på dig

Beate
2012-02-01 @ 21:29:20
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Vi pratade just om det programmet under lunchen idag. Har inte sett programmet men kan inte förstå hur man kan sätta 11 (tror jag det var) barn i världen. Stackars kvinna som fick föda dom. Tror att min kollega nämnde att "familjen kanin" var mormoner, vilker såklart förklarade saken...

Var glad över dina två fina flickor och att ni är så "tajta"!!!

AtillA
2012-02-02 @ 10:08:10

Varje familj är unik och speciell på sitt sätt, och jag tror precis som du att man tycker att den egna familjen är allra bäst, knäppast och härligast. Jag gör det i alla fall! Och jag har dessutom turen att ha fått utöka min "ursprungliga" familj med två fantastiska bonusdöttrar, och dessutom har jag ju en extra familj på jobbet; tretton härliga killar och elva arbetskamrater!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0