Telefon eller?

Det blev som bekant inte som jag tänkt mig med ärendena på stan idag. Orkade inte alls och lusten var tappad. Jag gjorde bara det jag måste. Det första var att gå på Stadium som bjöd på 20 % rabatt för sina medlemmar. Jag har vuxit ur mina täckbyxor och kan inte vänta på att krympa i dem igen. Dessutom har Emma tingat att få dem. Det är visst åtråvärt på nåt sätt med Fjällrävenkläder. Fast jag tror ju att flickan kommer att drunkna i dem om hon inte syr in dem.
 
De täckbyxor jag provade var för snäva över låren. I övrigt var storleken rätt. Men inte över låren alltså. Attans att kroppen blivit så förvandlad. Sur var jag och surare blev jag. Valde en täckkjol istället. Inte så dumt. Den kan jag ju ha sen också, när jag blivit tunnare. När jag står där och tittar på mig själv i spegeln ser jag att någon glömt sin telefon i provhytten. Kallas den för telefon över huvud taget? Herregud, jag vet inte ens det! Det var en sån där vit med stor skärm och med en bild på ett halvätet äpple på baksidan. Telefon? Iphone? Ipad? Ingen aning. Jag lämnade den till en expedit och jag hoppas att ägaren blir glad över att få den tillbaka. De är väl rätt dyra de där?
 
Täckkjolen blev min och nu slipper jag frysa när jag går ut. Perfekt att bara dra nåt utanpå byxorna för kalsonger får jag inte plats med under numera. Nya öronproppar och en handkräm fick också följa med hem. Och så blå hyacinter. För doftens skull, du vet, när mina vita har blommat klart. Ungefär så. Resten av ärendena får fixas en annan dag.
 
 
 
 
Cheeky Malin
2012-12-06 @ 06:17:50
URL: http://cheekymalin2.blogspot.se/

Nu fick jag svar på varför det finns täckkjol på Intersport också. Det är till oss med feta lår! Nej då, hoppas den värmer gott både nu och när benen slimmar till sig igen. :)

Jag har också hittat mobiler, brukar slå upp "mamma" och på så sätt har jag lyckats spåra ägaren. Du lär ha gjort någon glad genom att lämna in den. Jag skulle få panik om jag glömde den någonstans. Två års avbetalningar - helt i onödan?

Kram!!!

Svar: Jag skulle nog också slagit upp mamma ... om jag haft en aning om hur man gör. Det finns ju inga tangenter på de däringa sakerna ...
Sister Moonshine

Lotta F
2012-12-06 @ 12:20:42


Tur att just du hittade iphonen, annars kan jag misstänka att den varit borta............. Jag skaffade faktiskt en sådan där, men ett annat märke i somras. Man kan ju lägga alfapet med sina vänner, jag var väldigt skeptisk. Men det är ju kul, tar väldigt bra foton åxå om man ser nått man vill komma ihåg eller skicka till nån bara så där direkt.

Täckkjol lät som ett bra alternativ, hoppas du berättar hur det är med den sedan. De mina älskar Fjällräven, det är värsta inne grejjen nu.

Vi skottar och snöslungar, det har kommit 5 dm sedan igår och det snöar ännu, hihi.

Kram från en vit Lotta F

GeddFish
2012-12-06 @ 15:22:50
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com/

Jag såg också täckkjolar, när jag var ute och inhandlade nya täckbyxor i förrgår. Men fattade inte riktigt vitsen med dom. Men nu vet jag.
Ja, dessa mobiler, det var en iPhone. Jag vet för jag har precis valt ut en ny stor sak och det blev en Samsung Galaxy S3. Speciellt att lära sig sånt.
Fjällräven, ja. Det är visst lyx. Sen kommer Haglöfs. Men mina täckbyxor har ett okänt namn.
Kram, du humorfyllda kvinna, kramkram♥♥♥




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0