Herceptin nr 29.

Behandlingen är genomförd. Jag ska inte säga att det gick bra, men det är gjort i alla fall. Sköterskan stack nålen i porten men lyckades inte få det de kallar backflöde. Det gick alltså inte att dra något blod genom porten och det blev heller inte ingen provtagning. Man har sökt efter fribrinpäls, den slags beläggning som kan bildas efter ett tag, men det verkar inte vara det som är problemet. Jag har nog svängdörrar i porten. Ut kommer inget men in går det bra. Nåja. Det tycks inte bekymra läkare eller sköterskor så då går det bra för mig också. För tillfället. Det blev heller inget provrör att skicka till Umeå för "arkivering". När man tar det blodet ska det hanteras på ett speciellt sätt och då är det inte lämpligt att det skickas när det är helg och ingen kan ta emot det, så vi beslutade att fixa det nästa gång jag kommer till dagvården, om tre veckor ungefär, den 16 januari 2013.
 
Dr Nisse syntes svischa förbi i korridorerna och vi fick tillfälle att helt kort önska varandra Gott Nytt År. Jag bytte samma önskan med de sköterskor som jobbade och så gick jag iväg mot stan och REAn och med Weras bruna portföljhandväskor i tankarna.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0