Havsanemoner.

Lilltoan, gästtoaletten, katternas toalett ... ja, kärt barn har många namn. Det har blitt lite styvmoderligt behandlat, det där lilla krypinnet. Nu när jag väntar att Emma ska bo hos mig delar av sin norrlandsvistelse, tänkte jag snygga till och göra det mera användbart, men på ett billigt och enkelt sätt.
 
I Second Hand-butiken hittade jag en hemsnickrad och ranglig furupall för 30 kr och den fick ett eller två lager av en antikvit färg för att passa bättre mot de grå väggarna. Jag ska ställa den under handfatet, tänkte jag, och så kan ju Emma ha sin necessär där och sminkgrejor och så. Att borra och sätta upp hyllor på väggen känns inte aktuellt just nu. Det är ju inte så ofta som jag har övernattande gäster så pallen kanske är tillräcklig. En grå och halvful matta á la havsanemon blir bra att sätta kalla fötter på också. 20 kr på samma ställe som pallen.
 
 
    
 
 
Om du vill veta hur man går tillväga för att måla en sån här pall och lägga en sån här matta på golvet, kan du gå in på hemmakanalen.se för att se hur man gö ... Nej, nu skojar jag med dig. Det här inredningsjobbet behöver du knappast några steg-för-steg-instruktioner för att klara av.
 
 
Emma
2012-12-10 @ 20:23:12

Fint! Vad duktigt att du målar och grejar. Foto med grejerna på plats i badrummet kanske?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0