Det här händer nästan aldrig ...

... sa dr Nisse, efter att ha tittat på min hjärna på MR-bilden. Av tio metastaser har nio försvunnit helt och bara en finns kvar. Det kan man kalla bra resultat. Levern ser också fin ut och alla värden är OK.
 
Jag satt nog mest och stirrade. Det här hade jag inte vågat hoppas på. Och sjukt nog var det Tage Danielsson som jag kom att tänka på där jag satt, med lätt gapande mun. För ... om det nu var så ovanligt det som hänt ... var det då riktigt säkert att dr Nisse hade förstått saker rätt? Var det verkligen sant det han berättade?
 
 
 
Om man behöver analysera positiva utfall ville dr Nisse förklarade det med att strålningen ibland tar bort den skyddsbarriär som finns kring hjärnan och då kan även cellgifterna komma åt att bearbeta metastaserna där. Strålning och cellgifter kan tillsammans göra underverk!
 
Om en månad ville dr Nisse göra en ny röntgen av hela kroppen och vi ska då också diskutera om jag kanske ska göra ett uppehåll med cellgifterna. Kroppen behöver återhämtning efter ett halvårs tuff kamp. Det lät ju bra det här! Minst sagt. Är det inte märkligt att man har svårt att begripa så där genast? Det här behöver jag smälta och ta in i lugn och ro. 
 
Nio av tio fulingar är borta! Ha!
 
Ha ha ha!
 
 
Cheeky Malin
2012-08-03 @ 13:43:48
URL: http://cheekymalin2.blogspot.se/

Det är ju helt fantastiskt! Åh så glad jag blir för din skull! ♥

Stora glada kramar från mig!!!!!!!!!!!!

Solveig
2012-08-03 @ 13:57:50

Tjohooo:))) så glada vi blir:)) Underbart med positiva besked och nu fortsätter vi att tänka positivt och att leva här och nu:)))
Kraaaaamaarrr<3<3<3<3<3

Anonym
2012-08-03 @ 14:21:07
URL: http://www.idagtankerjagpa.wordpress.com

Åh så bra! Kalas, kalas!!!
Kram!

Kristin
2012-08-03 @ 14:51:32

Underbart!!!! Massor av kramar till dig!

Britt-Marie
2012-08-03 @ 15:30:34

Ojojoj va glad jag blir när jag läser detta :-) Stort grattis. Detta är bättre än alla storvinster man kan tänka sig.

GeddFish
2012-08-03 @ 15:56:10
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com/

Fantastiskt! Grattis!
Denna lömska sjukdom gör precis som den vill... ofattbart.
Gläd dig, du vackra kvinna!
♥♥♥Kramar♥♥♥

Anna
2012-08-03 @ 15:56:19

Helt underbart!! Vilket fantastiskt besked,förstår att det känns overkligt för man tror alltid det värsta.
Kramar!

Emelie Romin
2012-08-03 @ 16:08:58

Vad skönt att höra att det verkar gå åt rätt håll för dig! :)

Birgitta och Åke
2012-08-03 @ 16:11:38

Hurra! Hurra!! Härliga nyheter! Kram till dig från oss :)

Susanne
2012-08-03 @ 18:31:37
URL: http://susi.nu

Oj, det är ju fantastiskt!! Vad kul, nu får du fira!!! Och vad underbart att se sannolikhetsmonologen, älskar den!

Agneta
2012-08-03 @ 18:35:44

Toppen med lite goda nyheter! Blir glad för din skull. Kram!

CW
2012-08-03 @ 18:53:08
URL: http://whattheheckhappens.blogspot.se/

åååååååååh...jag gläds med dig...så fantastiskt och vilken lättnad att få ett sånt bra besked.
Med ens känner jag mig väldigt glad då jag tänker på dig och hur du får kämpa. DU är värd allt gott KRAM KRAM

marita
2012-08-03 @ 19:23:14

Underbart !

Beate
2012-08-03 @ 20:21:54
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/

Helt fantastiskt! Helt underbart! Det är ett mirakel. Njut, njut av det beskedet!
Den triumfen är du såååååå värd!

Lotta F
2012-08-03 @ 20:42:16


♥ ♥ ♥

Men ååååååå va härliga nyheter, jag blir så glad för din skull så hade jag kunnat hjula så hade jag gjort det här och nu!!!! Jag ser framför mig att du skrattade hela vägen hem och ännu!

Kram Lotta F

Gina
2012-08-03 @ 21:26:31

Så underbart att läsa Åsa! Många, många kramar!

Hanna
2012-08-03 @ 22:43:01

Jodå! Dr Nisse vet! Han kan det här, du ska lita på honom. Grattis sister moonshine!

Monica
2012-08-03 @ 23:25:50

Budskap som gör mig tårögd. Efter att ha varit med om det oåterkalleliga, känner jag så innerligt för alla besked som innebär en framtid. Nästa gång jag åker till broderlandet i öster, skall jag förse dig med mjukt bröd (min väninnna kallade det för gräddad gröt) och lite annat. /M

Svar: Du är så söt, Monica. Gräddad gröt låter läbbigt gott!
Sister Moonshine

Annika
2012-08-04 @ 00:49:54
URL: http://www.pippi-carpediem.blogspot.se

Fantastiskt!!! Wow!!! Underbart!!!
Många kramar till dig!!

Lisbet Lindell
2012-08-04 @ 09:20:33
URL: http://bc-frisk.blogspot.com/

Åh så underbart, jag förstår att du behöver ta in detta i lugn och ro, njut :)

Kramarf Lisbet

Kärran
2012-08-04 @ 12:43:12

Är verkligen jätte jätte jätteglad för din och din familjs skull!!

Underbart!!

maria
2012-08-05 @ 22:54:07

Vilka härliga besked du fått av Nisse! Skönt om du kan få bli ledig från cyto någon period, det behövs minsann för återhämtningen.
Kram / maria

Viktoria
2012-08-05 @ 23:48:41
URL: http://fluffymolntuss.wordpress.com

Yes!!!!

Peggy Bell
2012-09-10 @ 02:16:59
URL: http://peggybellsweden.com

Åh så glad jag blir när jag läser ditt inlägg.
Själv har jag varit en feg skit ett tag.
Jag känner inte riktigt att jag känner något förtroende för någån på sjukhuset att tala med.

Jag är själv inne på mitt första återfall av bröstcancern som spridit sig till skelett och lever.
De flesta bloggar jag hamnar på avslutas med någon kär vän som talar om att bloggaren nu somnat in.
Jag skulle vilja hitta en cancer-bästis. Hör du hur galet det låter.
Javisst är allas upplevelser och medicin etc annorlunda, men vi är ju olika individer.
Jag är öppen på min blogg, men önskar något mer på tu man hand, eller t o m i grupp.
Alltifrån sjuka till friska och mittemellan.
Jag känner mig så ensam i detta, plus att focuseringen alltid ligger på mig.
Fonns där någon, så skriv gättegärna till mig!

Många varma nattekramar från en Malmötös/
Peggy (Mumlan på Aftonbladet)

Svar: Man känner sig alltid ensam hur många vänner man än har som stöttat och vill en väl. Man måste fixa detta själv, det är lika bra att inse se. Med bra läkemedel, sömn och så en stor dos av kärlek och glädje kan man leva länge med cancer. Kram.
Sister Moonshine




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0