Allt det där är jag.

Spöregn. Gick till kvart i tio-bussen för att åka och träffa dr Nisse. Jag hann lösa några sudoko i dagrummets väntrum och dricka en kopp choklad innan han kom ut och ropade mitt namn. Som vanligt hade han fel glasögon på sig när han svepte med blicken över väntrummet och han såg mig inte.
 
Här är jag! fick jag hojta och så gick vi in på ett enskilt rum. Dr Kjell var också med och han plirade med ögonen sådär som man gör när man har en liten hemlighet tillsammans. Vi har ju det han och jag. Vi vet ju redan att bilderna såg bra ut.
 
Dr Nisse läste från röntgenutlåtandet.
 
Metastaserna i levern är både färre och mindre i storleken. Inget nytt har tillkommit på skelettet heller. Det är ett mycket bra resultat.
 
Jag är glad. Tacksam. Hoppfull och nöjd. Euforisk. Jag är mer därtill. Alla de där synonymerna är jag.
 
Jag är allt det där och ändå kan jag inte riktigt ta det till mig. Jag behöver en skala för att förstå. Ett mått. En procent. En siffra från 1 till 10. Och ett löfte. Ett löfte som ingen får bryta. Och det är där kruxet kommer in. För ingen kan lova. Det är ju det jag vet. 
 
 
Lite som vi
2012-08-31 @ 15:06:50
URL: http://litesomvilitesomvi.blogspot.se

Åh, låt det sjunka in och sen ut och vråla igen!

Yes!!

Grattisgrattigrattisgrattisgrattis!

Lotta F
2012-08-31 @ 15:08:15


♥ ♥ ♥

Men va härligt Åsa!!!! Äntligen lite goda och härliga nyheter denna sommar. Visst vill man gärna få löfte om en lysande framtid, tyvärr funkar ju inte livet så men det vet du ju redan.

Här har vi roat oss med att åka till soptippen och slänga en massa äckel från ett halvt rivet hönshus. Är det inte sånt man gör i hällregn, jag menar bara vem vill köa ;-)

Kram Lotta

Kenneth
2012-08-31 @ 15:28:26
URL: http://kenn1.wordpress.com

Gillar väldigt mycket!!!

Elisabeth
2012-08-31 @ 17:52:49

Hej och grattis min sister. Att leva, bara det är farligt och ingen kan lova någon att det alltid ska vara bra.Min underbara läkare som jag grät hos när jag hade haft bröstcancer, hon är död i cancer.
Doktorer dör också, ingen garanti för dem heller.
Här och nu som gäller får man höra jämt och ständigt,ingen ide att oroa sig för då får man oroa sig två gånger om något händer.Försöker leva efter det även om det är svårt. Njut nu, det är dig välunnat!

Malin
2012-08-31 @ 18:08:13
URL: http://gladilivet-m.blogspot.se/

Åh vilka härliga nyheter! Jag gläds med dig! Nästan så att du skulle behöva göra som Ronja Rövardotter och gå ut och göra ett "vårvrål" - även om hösten är här :) Grattiskram Malin

Agneta
2012-08-31 @ 18:42:39

Underbara nyheter!

Marja
2012-08-31 @ 19:39:27
URL: http://blogg.vk.se/marja

Jag gläds med dig, Åsa, över det fina resultatet. Nu säger vi att det ska fortsätta så. Håll ut... det lönar sig. Du är en riktig kämpe. Kram

CW
2012-08-31 @ 21:22:30
URL: http://whattheheckhappens.blogspot.se/

underbart:) kram på dig

Birgitta och Åke
2012-08-31 @ 21:32:01

Härligt, Åsa!!!

Carina
2012-08-31 @ 22:21:17
URL: http://idagtankerjagpa.wordpress.com

Åh vad härligt! Grattis, vännen.
Kram Carina

Cheeky Malin
2012-08-31 @ 23:22:01
URL: http://cheekymalin2.blogspot.se/

Fantastiska nyheter!! Ha en jättebra helg!

Anonym
2012-09-01 @ 14:13:19

Underbart med två goda nyheter denna vecka för dig, och för Ingrid i "Det var en gång..." Bejaka det och ta in glädjen och belöningen för din kamp!! /Lena

Kristin
2012-09-04 @ 15:30:08

MEN så skönt!!
Glädjs med dig Åsa!!
En stor varm kram till dig!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0