Grillad hjärna?

Denna Valborgsmässoafton och kungliga födelsedag fick jag besök av min vän Birgitta. Hon tänker alltid på både katterna och på mig och hade med sig veckotidningar till mig och godis till de små. Jag var en usel värdinna och frågade inte ens om hon ville ha något att äta eller att dricka, men hon förlät mig som tur är.

Jag åkte iväg och överraskade mamma med ett besök. Vi hade redan talats vid på telefon så hon väntade mig inte. Lite kul att se henne bli paff. Hon blev glad också såklart.

 



Väl hemma igen smaskade jag i mig denna fantastiska sista-april-middag vid TVn. Två kokta med bröd, ketchup och lök. Mmmmums. Till efterrätt planerar jag att äta det jag ätit varje kväll i flera veckor. Jag snöar ofta in på en och samma sak och äter sedan det tills jag blir så less att det dröjer lääänge tills det finns på menyn igen. Nu gäller det bär och glass. Gärna hallon. Fick nästan hjärtklappning när jag häromdagen tvingades åka till flera affärer innan jag kunde fylla på i bärförrådet. Skulle jag tvingas ändra mina vanor? Det var slut på frysta bär i lösvikt, på pappkartong och i påse. Samma gällde hos två ICA-ställen och på COOP. Är det 2011 års skörd som gått åt nu eller? Då får jag övergå till andra bär. Under protest. 





Detta är favorit-huvudbonaden just nu. Den är sammetsmjuk och värmer lite lagom när jag går omkring hemma. Bra också när jag sitter i solen och myser. Peruken gillar inte när det blir för varmt och inte jag heller. Den kan kännas som en mössa ibland. Grillad hjärna? Nej tack. Eller ... vem vet ... solstrålad skalle är kanske vad som behövs, även om dr Nisse ordinerat annat.

Ha en skön, lugn och mysig Valborg utan raketer och smällare!


Carina
2012-04-30 @ 20:18:05
URL: http://www.idagtankerjagpa.wordpress.com

Detsamma till dig:) Här är lugnt skönt o mysigt, utan smällare - då skulle väl hästarna fara upp i taket;)

Kram Carina

Beate
2012-04-30 @ 21:16:47
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Din huvudbonad är nästan en likadan som jag gav N i present, men han använde den sedan som halsduk i stället och tog Carlings varianterna. Den är snygg på dig!!!

Som du förstår låter jag bli att kommentera dina matvanor - korven alltså, men bären - mums!!!

Birgitta
2012-04-30 @ 22:14:24

När vi hade gäster i fredags fick jag ändra på efterrätten i sista stund. Skickade Åke för att att köpa hallon, men efter bra många affärer gav han upp. Inte ett hallon i sikte! Mycket märkligt. Korven ser smaskig ut! Efter Taco-middagen blev det en skön tv-kväll, vi struntade i att promenera till Bonäset, kände oss trötta. Och lika tur var det, Magnus o Ronja kom hem 20.45, de hade varit där, men brasan som skulle tändas 20.00 var då ff otänd. Förmodligen på grund av den starka blåsten. Katterna i väl förvar inomhus, ute smäller det som sjutton emellanåt. Huvva!

Malin
2012-05-01 @ 09:22:11

Ha ha ditt foto på korven är så kul! Jag vet inte vad det är med korvar som jag finner roligt, men jag kan fnittra åt matlådor på jobbet om det ligger en liten ensam kokt där i. Fast det är gott. Speciellt i bröd och med rostad lök (och ett glas kall mjölk).



Jag har också tendens till att tok-äta av något. Just nu är det chevreost i ugnen med nötter och honung. Jag älskar det. Tog med mig det till familjens grillkväll i går men det blev ingen hit. Farsan tog två portioner (men jag tror han ville vara snäll - han såg lite plågad ut).



Ha en skön 1 maj!



/ Malin (fd Cheeky)

Lotta F
2012-05-01 @ 10:38:32

Men så gör jag med, äter det jag gillar tills man blir less och sedan in på nästa variant, hahaha. Hallon tror jag har gått åt extra mkt då det är lågt kolhydratvärde i denna LCHF värld. Men det ska väl bättra sig när butikerna fattar läget.



Min väninna som strålas nu, har efter 5 ggr fått tillbaka sin smak, som varit på avvägar ett tag. Så jag hoppas att även du kan få en strålande resultat.



Kram Lotta F

Anna
2012-05-01 @ 10:49:27

Önskar dig en bra och skön 1 maj!



"Visst är det något visst med en varm korv, särskilt när man sitter på kvällen och är sugen på något."

Kram Anna

Viktoria
2012-05-01 @ 13:21:45
URL: http://fluffymolntuss.blogg.se/

Mums. En hederlig korv med rostad lök. Så ska det vara! Jag gillar inte ketchup och senap, men rostad lök. Mmmm. Lika gott som onyttigt. Det brukar ju hänga ihop.



Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0