Tack, men NEJ tack!

Vad tycker du om ihärdiga och jobbiga telefonförsäljare? Är "blandade känslor" ett för milt uttryck? Jag vet vad du menar. Allra värst är samtalen som bryts när man svarat. Eller hur? De gör mig galen! 

Jag brukar försöka avsluta snacket lite snabbt genom att svara:

"jag är inte intresserad"

och med omedelbar reaktion får man då en motfråga i stil med:

"får jag fråga varför?"

Eller ...

"vill du verkligen inte ringa billigare?"

Eller andra sjukt irriterande frågor.

Nu har någon sammanställt ett formulär, eller flödesschema om du så vill, till hjälp för dem som inte finner sig i tid vid samtal med säljare som övat in oemotsägbara fraser. Eller för dig som inte klarar av att lägga på när du håller på att påtvingas att ta beslut om affärer du inte bett om, telefonledes. Eller för dig som en gång för alla vill klämma åt de där jobbiga människorna som säkert har alldeles för låg lön.

Motargumentation





GeddFish
2011-09-30 @ 21:23:55
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com/

Bravo!

Carina
2011-09-30 @ 21:41:13
URL: http://www.idagtankerjagpa.wordpress.com

Jag säger bara en sak. NIX En underbar tjänst:)

Katta
2012-09-12 @ 14:20:54
URL: http://daybyday.bloggsida.se/

Håller med Carina, att NIX är toppen! De samtal som ändå "slinker igenom" struntar jag helt enkelt att svara på! =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0