Feng Shui och positiva tankar.

En mysig söndagskväll i soffan med dotter och sömnig katt. Vi såg på TV och pratade ibland och bara umgicks. Det kommer att bli långt mellan gångerna i framtiden.

Vi mjukstartade måndagen med sovmorgon för Emma och förmiddagslur för mig. Tills det ringde på dörren halv tolv. Mamma/mormor hälsade på med en bukett rosor till mig. Vilken överraskning! Tack mamma!




Så var det dags att ta itu med dagen. Emma hjälpte mig att bära två gamla byråar och lite annat till bilen och vi lyckades faktiskt få plats med allt i min lilla bil. Och så åkte vi till soptippen med ratet. Skönt! Brukar du känna den känslan när det städas och rensas ordentligt? Att man liksom blir lättare i hela kroppen när man städar och slänger grejor från exempelvis källarförrådet. Och när man gör sig av med sånt som påminner om negativa saker från förr, kan man bli gladare och piggare när "ryggsäcken" töms. Feng Shui. Det ligger massor i den gamla vetenskapen. Man borde göra det oftare bara.

Väl hemma igen tog vi itu med ett borrprojekt jag gruvat mig lite för. Vi mätte, borrade och donade och resultatet blev mycket bra. Se bara!



Nu är hyllorna på plats. Ja, det har tagit tid, men nu är det kirrat. Och jag är nöjd. Och Kitty var också nöjd. Särskilt när jag ställde undan dammsugaren och lade bort borrmaskinen. De maskinerna ogillas.

Emma ska tillbringa kvällen med sin pappa och sina systrar och jag ska tillbringa den med att sakna henne. Man vänjer sig fort vid sällskapet. Men jag och katterna får gosa och rå om varandra istället. Det kommer nog fler mor/dotter-tillfällen. Det får man ju se till. Vill man, går allt att ordna. Kanske kan jag åka ner till Emma i Uppsala någon gång i sommar. Jag ska kolla det. Ingenting är omöjligt!


Annelie Esséus
2011-05-30 @ 17:24:59
URL: http://esseus.se

Klart du ska åka till Uppsala, fattas bara annat!♥ Det kommer att gå hur bra som helst!

Så fint det blev med dina hyllor!

AtillA
2011-05-31 @ 09:40:22

Fint med hyllorna, och så mysigt med Kitty där på soffan! Man riktigt känner din "positivism" och det är jättehärligt! Hur går det med dörren och röklukten, förresten? Hoppas att det har löst sig. Kram.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0