Hur blir det nu då?

Få se nu, vad är klockan? Tio på kvällen. Herr Sellin skulle återkomma angående lägenheten efter två timmar. Vid tolvtiden. På dagen. Vad menar han med det då? Är det ett finkänsligt sätt att säga att jag inte får lägenheten? Vem vet.

Jag skulle lämna tillbaka nycklarna som går till motorvärmarstolpen som hör till min gamla lägenhet i Gullänget. Av misstag hade de suttit kvar på nyckelknippan. Stefan, min gamla bovärd, var där, när jag besökte Servicecentralen. Jag berättade om mitt dilemma med järvedsbostaden och när han hör att jag vill flytta, erinrade han sig en ledig trea inte långt ifrån min gamla lya. Jag ska ta reda på mera om den och har mailat till Uthyrningen. Det känns som att jag kanske får flytta hem igen. Hem.

Man skulle vara en snigel. Så mycket enklare det skulle vara att helt enkelt bära med sig sitt hem. 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0