Greppvänliga bågar.

Jag har tillbringat dagen med Sara på stan. Först gjorde vi ett besök på biblioteket och Sara hittade en bok som hon ska läsa som en del av en skoluppgift.

Sen apoteket. Jag har ju som vanligt med mig kameran och knäppte några bilder på Sara medan hon väntade på att bli betjänad. Men ... ooops ... det skulle jag inte ha gjort. En anställd på apoteket kom fram till mig och viskade att "på apoteket får man inte fotografera. Det är av sekretss-skäl". Jag stoppade förstås undan kameran och förklarade att vi var i sällskap och att vi kände varandra och att det var henne jag knäppte på. Inte visste jag att det var så stränga regler, men det är klart. Tänk om det skulle komma ut att fru Bengtsson köper apotekets mensbindor eller att herr Bengtsson hämtar sin blodtrycksmedicin på apoteket. Det är skvaller det. Och den informationen kan kanske utnyttjas till att ... Nä, det har jag inte aning om.

Dessa bilder smugglade jag med mig i alla fall. Och eftersom inga ansikten syns på fotot kan ingen identifieras och därmed skadas av mitt brott mot sekretessreglerna. Eller?






Sortimentet har förändrats. Inte kunde man köpa gosedjur och snacks på apoteket förr i världen. När jag var ung. Då kunde man bara köpa medicin på apoteket. Och sånt. Och jag finner det mycket genomtänkt att majsbågarna är greppvänliga och anpassade efter små munnar och händer. För 450 kr kilot. När jag var barn fick föräldrarna skära eller bryta mat och kex och snacks i lämpliga bitar. Nu är det nån på apoteket som fixar det. Jag börjar förstå varför man inte får fotografera här. Det handlar ju om sekretess och stora vetenskapliga kunskaper om hur stora munnar och händer barnen har.







Vi avslutade vår stadsrunda med att hämta mamma/mormor hos frissan och skjutsa henne hem. Inga foton får tas där heller. Hos frissan. Allt för att hålla hemligt var man kan klippa sig och permanenta sig för ynka 400 kr.

C
2011-02-01 @ 12:38:27
URL: http://litesomvilitesomvi.blogspot.com

Haha!

Civil olydnad by sister Moonshine :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0