Nattliga kattsamtal i Järved.

Goa vännen Birgitta har ännu en mysig kattanekdot från verkliga livet. Så här skrev hon i ett mail jag fick, och jag kopierar det rakt av.


 


Hej Åsa!

Sommarens katthistorier i Järved och i synnerhet hos fam Edlund är många. 

Det har varit ett fasligt spring med katter ut och in hela natten, påstår Åke.

Själv har jag sovit som en stock!

Men tydliga spår finns, tomma matskålar (så mycket äter inte Tiger o Yoshi nattetid)

och nu har någon rumsterat om i kattlådan och spritt kattsand runt toalettgolvet, på toasitsen, i tvättstället och på byrån som står inne på toaletten.

Har dock inte "gjort" någonting i lådan. Eller runt omkring heller, för den delen. Tack och lov!

Våra katter närmar sig inte kattlådan förutom när det är svinkallt ute och de bara måste :) 

Så här fantiserade vi i morse om hur det kan gå till:

 

Katterna i övre Järved samlas under natten:

 

- Mjau, det börjar kännas kallt ute.

-Det är Öppet Fönster hos Edlunds, vi sticker dit!

-Mjau, Öppet Fönster?

-Jajamän, det brukar vara buffé också, gående tallrik!

-Buffé, gående tallrik, mjau?

-Visst serru, alltid två sorters torrfoder, och ibland även lite mjukmat.

-Mjau, är det sant?

-Mjau, toppen!

-Killar, vi sticker dit på studs!

 

 

Jag hoppas att du får må bättre idag, ha det så bra som du bara kan.

Kram!

Birgitta




Birgittas historier är roliga och med stor igenkänningsgrad. För oss som älskar djur i allmänhet och katter i synnerhet är det särskilt rart med sådana här berättelser. Tack, Birgitta och Åke för att ni lyser upp min dag med skojiga mail och matlådor av gourmetklass.


Gina
2011-08-31 @ 14:49:41

Helt underbara berättelser :-). Dom borde ges ut i bokform.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0