Valborg.

Birgitta, som också är järvedsbo, hälsade på med en härlig inflyttningspresent. Två påsar fyllda med tidningar, grönsaker, juice, ost och kex och frukt. Toppen! Dessutom kom hon med en middagsinbjudan. Maken stod hemma och lagade mat och jag var välkommen.

Vi promenerade dit. Tog det 10 minuter? Nära och bra. Åke hade dukat upp en tvårätters middag med kaffe/te och kaka som var jätteläcker. Först en tapastallrik med ost, bär, korv, melon, kapris och annat gott. Sen en mustig och smakrik gryta med kyckling, svamp och paprika och pasta till det. Ett glas rött smakade gott och Åke hade stekt bröd i olivolja med citronsmak. Vilken middag!




Maten och vinet gjorde mig trött och Birgitta följde mig en bit på vägen hem. Smällare hördes på avstånd och någon spelade musik högt från en öppen balkongdörr. Säkert har firandet bara börjat när jag går hem för att göra katterna sällskap i TV-soffan.

Jag bytte till bekväma kläder och tjocka sockar då jag kände mig jättefrusen. Skönt att slippa stå och huttra ute i aprilkylan. Jag väljer att vara hemma. Hemma?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0