Slapp söndag.

Lördagskvällen avslutades med att jag Skypade med Emma, när Sara åkt hem. Emma berättade om Halloween i USA och allt är ju, som så mycket annat, större och märkvärdigare där. Flera fester fanns att välja på för hennes del, och det låter hur skoj som helst. Lite TV blev det sen innan sänggång. Häftigare än så blev inte min helg. Men jag är inte missnöjd.

För en gångs skull fixade jag det. Jag kom ihåg att ställa tillbaka klockan innan jag lade mig. Har haft en något orolig natt. Ingen särskilt mycket klåda, men jag kände mig störd och irriterad på katterna och väckte mig själv flera gånger genom att med hög och ilsken röst ropa på Tarzan fast han var helt oskyldig och låg vid mina fötter och sov. Han tittade upp på mig och såg mäkta förvånad ut när jag hojtade. Jag vet inte om jag drömde eller om jag verkligen hörde något.

Dras med ischias nu. Det är mindre kul. Det ilar och värker på höger sida och jag bestämde mig för att bara ta en kort promenad i det ganska fina vädret. Morgonen började med dimma men efter lunch sprack det upp. Det jag är ute efter är ju inte träning eller motion utan framförallt att få frisk luft och lite dagsljus i huvudet. Så det är välgörande även med korta och långsamma promenader. Numera tar jag kameran med mig när jag går ut, och tar på mig "fotografglasögonen". Kikar och kisar och försöker tänka "outside the box" på motiven för bilderna. Går närmare, backar lite, ser på detaljerna och gör på ett sätt och sen det motsatta. Det är kul och jag längtar efter den nya kameran. Den gamla har sina begränsningar och jag tror att det blir spännande att utforska fotografen i mig i kombination med funktionerna i den nya.



 




Naturen är så vacker, och jag älskar detaljerna. Jag tar många närbilder och imponeras av nyanser och de små variationerna. Närbilder är inte gammkamerans starka sida, men det här nyponet blev fint, eller hur? Den övre bilden visar bron som delar Höglandssjön. Också fin.

Efter prommisen blir det lite vila av högerben, och sen ska jag till syrran på middag. Slappa söndag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0