Temadag 5 - Vad är kärlek?

Du milde! Svåraste temat hittills! Kärlek? Vad är det? Jag har tänkt en hel del på frågan. Inte bara idag och inför blogguppgiften, utan tidigare också. Mina funderingar har hittills inte lett till så många svar utan snarare fler frågor. Och funderingar.

Kärleken till mina barn - jag gör allt för mina barn, de är viktigast.

Kärleken till mina katter - ja, man kan älska djur också.

Kärleken till mig själv - den viktigaste kärleken? Och den svåraste.

Kärleken till en man - den känns i hela kroppen inklusive i hjärtat.

Kärleken till människan, till Moder Jord, till universum - det är stort, ogripbart, oerhörd viktigt och grundläggande.

Tomas di Leva är en man som förespråkar kärlek och ändå har han blivit häcklad av så många. Varför är han så skrämmande? Och Jesus var väl en kärleksfull man också, men se hur det gick för honom. Vända andra kinden till när man möts av nån som inte känner kärlek? Hm. Svårt. Svaret på de flesta frågorna och lösningen på det mesta är - kärlek. Allt du gör, ska du göra med en kärleksfull avsikt. Lättare sagt än gjort. Hur vet man att man är kär? Det vet man när man är det. Kärlek är att sätta någon annan före sig själv. Kärlek är det enda som blir större ju mera man slösar med den.

Det jag vill säga är att kärleken är komplicerad. Den är en mångfacetterad diamant som ska vårdas ömt. Kärlek är så mycket mera och större än att vara kär eller att göra en kärleksfull handling. Kärlek kan inte beskrivas eller förstås. JAG har inget svar på bloggfrågan, jag vet bara att när man känner kärlek kan man uträtta mirakel och att älska någon och att vara älskad är det mest underbara känsla som finns.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0