Ris med en överdos av salt.

Någonting gott vill jag ju äta nu när det är Nyårsafton och allt. Så en tur till Willys bestämdes i all hast, efter att ha tagit ett titt i köksskåparna. (För alla eventuellt icke norrländska läsare kan jag avslöja att det rör sig om skåpen i köket.) I alla fall. Där ekade det ganska tomt. Om man nu inte känner för att på Nyårsafton äta ett kokt ägg med, förslagsvis, skivade rödbetor eller ketchup eller senap. Så iväg det bar mot affären.



En låda med Janssons frestelse till halva priset frestade och fick följa med hem. Liksom lite godis och hårfärg för nån dag framöver när jag känner för att ordna med det. Lax för en planerad läcker macka köptes. Och lite tvål för att hålla sig fräsch även nästa år. Lite annat också, som du ser.



Det är synd att jag aldrig kommer att få veta, vad man tyckte om middagen på Nyårsaftonen, i den familj med utländskt ursprung som stod före mig i kön till kassan. I deras vagn låg ca 10 förpackningar med ett halvt kilo salt och 15 kg ris. Jag är inte säker, men jag tror inte att de proportionerna är rätt. Det kommer inte att smaka gott. Men, det där är ju som baken, det vet ju alla.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0